شناسهٔ خبر: 31751686 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

خستگی آقای گل پرسپولیس در جاسم بن حمد؛

علی علیپور در نقش کین یا رونالدو؟

مهاجم فیکس پرسپولیس پس از تلاش 90 دقیقه ای در باران ورزشگاه وطنی، در مقابل السد دیگر توان کورس گذاشتن با مهاجمان این تیم را نداشت اما از این نکته هم نباید غافل شد که او چند موقعیت را هم به خاطر بی دقتی از دست داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در دقیقه 88 بازی پرسپولیس و السد، علی علیپور پشت سر تمام مدافعان تیم السد صاحب توپ شد و از وسط زمین در موقعیت تک به تک قرار گرفت و در شرایطی که همه انتظار یک گل دیگر از علیپور را داشتند، او در کورس با مدافع السد شکست خورد و نتوانست گلزنی کند.

 

هواداران تیم پرسپولیس این صحنه را در کنار فرار او در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان مقابل السد در همین ورزشگاه جاسم بن حمد قرار می دهند و استدلال می کنند که «خستگی» باعث از دست رفتن این موقعیت شده است. البته که این موضوع واقعی است چرا که علی علیپور در تمام بازی های پرسپولیس در نیم فصل دوم به میدان رفته و باتوجه به فاصله کم مسابقات و سفرهای مداوم و مشقت بار، کار برای بازیکنان سخت و سخت تر می شود.

 

اما از این نکته نیز نباید گذشت که علیپور و دیگر بازیکنان پرسپولیس چند موقعیت دیگر را هم در این بازی از دست دادند که البته فرصت سوزی های علیپور به دلیل انتظار بالاتر هواداران از او بیشتر به چشم آمد. آقای گل قرمزها در این بازی 4 شوت زد که هیچ کدام در چارچوب نبودند؛ شاید یکی از آن ها به چارچوب دروازه سعد الشیب می رسید، تبدیل به گل می شد چرا که این دروازه بان پیش تر هم ثابت کرده که گلر درجه یکی نیست.

 

مشابه موقعیت علیپور مقابل السد، در دیدار یوونتوس و اتلتیکو مادرید برای مویس کین مهاجم 19 ساله بیانکونری رقم خورد که این بازیکن نتوانست در موقعیتی خوب دروازه اتلتیکو مادرید را باز کند. کین البته ضربه خود را زد که با بی دقتی به بیرون رفت.

 

 

البته مقایسه علیپور با کین 19 ساله شاید قیاس درستی نباشد. علیپور به عنوان آقای گل لیگ هفدهم و مدعی آقای گلی لیگ هجدهم، اکنون سوپراستار تیم پرسپولیس محسوب می شود و بارها در قامت یک منجی برای قرمزها ظاهر شده است. به طور مثال در دیدار رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان، یا بسیاری از بازی های لیگ هفدهم، علیپور در غیاب طارمی عملکرد بسیار خوبی داشت و نقش «کریستیانو رونالدو» را برای قرمزها ایفا کرد.

 

پرسپولیسی ها هم دقیقا همین را از مهاجم شماره 70 تیمشان انتظار دارند؛ ستاره ای که توانسته در این سال ها بدون حاشیه کار خود را جلو ببرد و به یکی از بهترین بازیکنان تیم تبدیل شود. او بی تردید بهترین خرید تاریخ حمید درخشان در این سال ها بوده که زیر نظر برانکو به بهترین آقای گل پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر تبدیل شد.

 

این روزها شاید تا حدی صدای انتقادات از علیپور بالا رفته اما این بازیکن همچنان در بین هواداران جایگاهی تثبیت شده و دست نیافتنی دارد؛ بازیکن که علی رغم پیشنهادات زیاد در پرسپولیس ماند و در لیگ شانزدهم نیز پاسخ انتقادات را به بهترین شیوه داد. حالا دیدار با سپیدرود در رشت، می تواند یک بازگشت دیگر برای علیپور باشد؛ بازگشت به روند گلزنی و شاید صدر جدول گلزنان.

 

 

 

 

نظر شما