شناسهٔ خبر: 31751018 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حذف واژه اشغالي از اراضي فلسطيني؛ نقض قطعنامه‌هاي بين‌المللي

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - سخنگوي تشکيلات خودگردان فلسطين، چهار شنبه شب اقدام آمريکا در حذف واژه اشغالي از اراضي فلسطيني و بلندي‌هاي جولان سوريه را محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا؛ وزارت خارجه آمريکا در گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در سطح جهان که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد، توصيف معمول خود درباره بلندي‌هاي جولان را از «در اِشغال اسرائيل» به «در کنترل اسرائيل» تغيير داد.
در يک بخش ديگر از اين گزارش نيز که درباره کرانه باختري رود اردن و بخش هايي از باريکه غزه است، يعني مناطقي که اسرائيل همراه با بلندي‌هاي جولان در جنگ سال 1967 اِشغال کرد، هيچ اشاره اي به اين مناطق به عنوان «اشغال شده» يا تحت «اِشغال» نشده است.
"نبيل ابو ردينه" سخنگوي تشکيلات خودگردان فلسطين تاکيد کرد: تصميم آمريکا براي حذف واژه اشغالي از اراضي فلسطيني و بلندي‌هاي جولان ادامه سياست‌هاي خصمانه دولت آمريکا عليه مردم فلسطين و نقض قطعنامه‌هاي بين المللي است.
"ابو ردينه" با بيان اينکه اين تصميم بخشي از برنامه آمريکا براي اجراي طرح موسوم به "معامله قرن" و از بين بردن مساله فلسطين است، گفت: اقدام آمريکا اين واقعيت را هرگز تغيير نخواهد داد که سرزمين فلسطين و جولان، اراضي هستند که براساس قطعنامه‌هاي سازمان ملل متحد و قوانين بين المللي در اِشغال اسرائيل است.
رژيم صهيونيستي در سال 1967، حدود هزار و 200 کيلومتر مربع از خاک سوريه در بلندي‌هاي جولان را اشغال و پس از مدتي اين منطقه را به سرزمين هاي اشغالي الحاق کرد. جامعه بين‌الملل هرگز اين الحاق را به‌رسميت نشناخته است.
شوراي امنيت سازمان ملل، اين منطقه را اِشغالي خوانده است.
142/117
کليدواژه آمريکا اراضي اشغالي

نظر شما