شناسهٔ خبر: 31750259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر ورزش و جوانان:

800 طرح ورزشی امسال در نقاط مختلف کشور به بهره‌برداری رسید

وزیر ورزش و جوانان گفت: مجموع آمار پروژه‌های ورزشی افتتاحی امسال در کشور با احتساب طرح‌های چند روزه آینده به حدود ۸۰۰ پروژه خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مسعود سلطانی‌فر پیش از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از دو پروژه عمرانی ورزشی در شهر داودآباد اراک اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که امروز بعد از یک دهه بخشی از مطالبات مردم شهر داودآباد و خمین را در تامین زیرساخت‌های ورزشی به تحقق رسانده و چندین پروژه ورزشی را در این شهرها به بهره‌برداری می‌رسانیم.

وی تصریح کرد: زمین چمن استاندارد و سالن ورزشی چند منظوره شهر داودآباد است 10 سال بلاتکلیف و نیمه تمام مانده بود که خوشبختانه با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده امروز شاهد افتتاح این طرح هستیم.

 وزیر ورزش و جوانان با اشاره به پیگیری نمایندگان اراک در حوزه ارتقای ورزش استان مرکزی بیان داشت: تکمیل بخش اعظم پروژه‌های ورزشی نیمه تمام استان از برنامه‌های مهم وزارت ورزش در سال آینده است.

سلطانی‌فر گفت: شاخص‌های ورزش و سرانه فضای ورزشی استان مرکزی از وضعیت مطلوبی برخوردار است که باید تلاش شود زمینه شاخصه‌های ورزشی استان روز به روز افزایش یابد.

وی کارنامه ورزش کشور  در سال جاری را کارنامه درخشانی دانست و افزود:  امسال نتایج بسیار مطلوبی در مسابقات جام جهانی روسیه توسط ورزشکاران با وجود اینکه در گروه مرگ قرار داشتند، کسب شد، در رقابت‌های جاکارتا نیز بیشترین تعداد مدال در بعد از پیروزی انقلاب در تمام رشته‌ها کسب شد که موجب خوشحالی مردم شد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره ارتقای رتبه ایران در مسابقات پارا آسیایی و المپیک جوانان بیان کرد: امسال در مسابقات پاراآسیایی از رتبه چهارم به سوم و در المپیک جوانان از رتبه ۲۴ جهان به رتبه هفتم ارتقا پیدا کردیم و در رشته‌های شطرنج، تکواندو، وزنه برداری، کاراته و وشو در مسابقات جهانی رتبه‌های بسیار خوبی توسط ورزشکاران کسب شد که جای بسی افتخار است.

سلطانی‌فر  با بیان اینکه قرار داشتن دو تیم پرسپولیس و استقلال  در یک چهارم نهایی و جزو هشت تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا برای اولین بار در تاریخ ورزش کشور از دیگر افتخارات ورزش کشور در سال جاری بود، گفت: در جام ملت‌های آسیا اگرچه انتظار قهرمانی داشتیم، اما بعد از ۱۴ سال به مرحله نیمه نهایی رسیدیم که در اثر یک اشتباه نتوانستیم به فینال برسیم.

وی پیرامون وضعیت طرح‌های عمرانی در کشور خاطرنشان کرد: برای امسال پیش بینی این بود که ۵۰۰ پروژه عمرانی ورزشی در کشور به بهره برداری برسد که با احتساب بهره برداری‌های امروز در استان مرکزی و همچنین افتتاح‌های ورزشی سفر روز یکشنبه هفته آینده به همراه رئیس جمهور به استان بوشهر، مجموع آمار پروژه‌های ورزشی افتتاحی امسال در کشور به حدود ۸۰۰ پروژه خواهد رسید.

در این مراسم زمین چمن  و سالن ورزشی شهرداوودآباد از توابع شهرستان اراک شد.

برای این سالن چند منظوره ورزشی که در ابعاد ۲۴ در ۴۸ متر مربع تکمیل و ساخته شده یک میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شده است.

زمین چمن داودآباد نیز در مساحت ۱۰هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان افتتاح شد.

 وزیر ورزش در ادامه سفر یک روزه خود به استان مرکزی به خمین می‌رود و با حضور مسئولان محلی، تالار مسابقات این شهرستان را افتتاح می‌کند.

تالار مسابقات خمین ۱۰۰۰ نفر ظرفیت دارد و با صرف اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان احداث شده است، برای بهره‌برداری از این طرح‌ها در مجموع ۸ میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

کلنگ احداث این پروژه‌ها در اواخر دهه ۸۰ بر زمین زده شده بود و امسال در فاصله زمانی کمتر از ۸ ماه آماده بهره‌برداری شد.

انتهای پیام/

نظر شما