شناسهٔ خبر: 31749343 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری نخستین رزمایش بزرگ پهپاد‌های تهاجمی سپاه در خلیج فارس

رزمایش بزرگ پهپاد‌های تهاجمی-رزمی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام " الی بیت المقدس یک" در منطقه عمومی خلیج فارس برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: در این رزمایش برای نخستین بار ۵۰ فروند هواپیمای بدون سرنشین تهاجمی ۱۷۰ RQ ایرانی همراه با تعدادی دیگر از پهپاد‌های تهاجمی و رزمی شرکت کردند.

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده افزود: در این رزمایش که برای نخستین بار با حضور این شمار از پهپاد‌ها در ایران و کشور‌های منطقه برگزار شد، پهپاد‌ها همزمان در عملیات تهاجمی - رزمی، با حمله به اهداف از پیش تعیین شده در فاصله بیش از هزار کیلومتری در جزیره بنی فاروربا دقت بالا مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.

وی بیان داشت: با طلوع قدرت هوایی جدید کشور در رزمایش الی بیت المقدس یک، نیروی هوافضای سپاه صاحب بزرگترین ناوگان پهپاد بمب افکن تهاجمی منطقه شد.

سردار حاجی زاده گفت: همه فناوری‌های توسعه این پهپاد‌ها در مرکز تحقیقات و سازمان خودکفایی این نیرو طراحی، تولید و عملیاتی شده است.

وی افزود: در سایه تدابیر و منویات حکیمانه و دوراندیشانه رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز دارنده بزرگترین ناوگان هواپیمای بدون سرنشین بمب افکن تهاجمی در منطقه است.

سردار حاجی زاده گفت: یکی از ویژگی‌های این رزمایش قدرت طراحی و برنامه‌ریزی پرواز همزمان پهپاد‌ها در یک منطقه جغرافیایی بسیار کوچک است که طلوع یک قدرت هوایی جدید را در ایران اسلامی رقم زده است.

وی افزود: نیرو‌ها و پرنده‌های شرکت کننده در این رزمایش از یگان‌های پهپادی سپاه در استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس و هرمزگان بودند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به شرکت برخی پهپاد‌های مدل مشابه MQ ۱ امریکایی در این رزمایش گفت: این اقدام سیلی محکمی به گوش استکبار است و به آن‌ها یادآوری می‌کند پول‌های گزافی که در منطقه هزینه می‌کنند، این نتایج را برای شما به بار می‌آورد.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص) نیز در این رزمایش بیان داشت: امروز شاهد یکی از قوی‌ترین رزمایش‌های نیروی هوافضای سپاه با نام الی بیت المقدس بودیم.

سرلشکر غلامعلی رشید افزود: آمریکایی‌ها که وعده می‌دادند جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی برگزار نخواهد شد، با دیدن حضور ده‌ها میلیونی مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن و مشارکت موفقیت آمیز ده‌ها پهپاد در منهدم کردن اهداف از پیش تعیین شده، باید احساس حقارت و شرمساری کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه نیز اقدام و اراده نیروی هوافضای سپاه در قدرت‌نمایی امروز را تحسین کرد.

سردار حسین سلامی افزود: به رغم آمال و آرزو‌های پوچ و شیطانی آمریکا و دیگر بدخواهان ملت ایران، شاهد پرواز ده‌ها فروند پهپاد رزمی مدرن و پیشرفته بومی RQ ۱۷۰ ایرانی و پهپاد‌های تهاجمی - رزمی دیگر در یک رزمایش بزرگ و عملیات تهاجمی منحصربه‌فرد بودیم.

وی گفت: نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب به اذن الله بر خود می‌بالد که در خط مقدم و طلایه دار تولید پهپاد‌های پیشرفته و مدرن با ویژگی کاملاً ایرانی و بومی در شرایط تحریم است.

سردار سلامی تاکید کرد: این پهپاد‌ها پدیده‌ای نوظهور در حوزه اقتدار دفاعی و صنعت نظامی کشور ما هستند که برای اولین بار و به صورت همزمان و تهاجمی در یک رزمایش افتخارآمیز در منطقه خلیج فارس به نمایش گذاشته می‌شوند.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها:

نظر شما