شناسهٔ خبر: 31748420 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

پرواز «بوئینگ 737 مکس» در آمریکا هم متوقف شد

بعد از آنکه بسیاری از کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی در پی سقوط بوئینگ ۷۳۷ مکس هواپیمایی اتیوپی پرواز این هواپیماها را ممنوع کردند، رئیس‌جمهور آمریکا هم از ممنوعیت پرواز این هواپیماها در ایالات متحده خبر داد.

صاحب‌خبر -
در ادامه اعلام ممنوعیت‌های پرواز هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس ساخت آمریکا در کشورهای مختلف بعد از سقوط اخیر و مرگبار یکی از این هواپیماها در اتیوپی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هم از ممنوعیت پروازی این هواپیما در کشورش خبر داد.
 
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه شب اعلام کرد که این کشور پرواز هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ و مکس ۹ را به دلایل ایمنی به حالت تعلیق در می‌آورد. او به خبرنگاران در کاخ سفید گفت، ما در حال صدور فرمان اضطراری زمین‌گیر کردن همه این مدل هواپیماها هستیم.
 
پیش از این بسیاری از کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی به دنبال سقوط روز یکشنبه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ خطوط هوایی اتیوپی در نزدیکی فرودگاه آدیس‌بابا و کشته شدن ۱۵۷ نفر، پرواز این هواپیماهای ساخت آمریکا را در کشورهای خود ممنوع کرده بودند.
 
این دومین سقوط بوئینگ ۷۳۷ مکس طی ۵ ماه گذشته محسوب می‌شود. پیشتر در روز ۲۹ اکتبر سال گذشته میلادی یک هواپیمای دیگر ۷۳۷ مکس متعلق به شرکت لاین ایر اندونزی با ۱۸۹ مسافر در دریای جاوا سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.
 
 
منبع: فارس

برچسب‌ها:

نظر شما