شناسهٔ خبر: 31748027 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مهمترين عناوين خبري ايرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا-پارلمان انگليس با طرح 'برگزيت بي توافق' مخالفت کرد،90 هزار راس دام زنده طي دو روز آينده وارد کشور مي شود،وزير کشور:هر استان به يک هسته مقاومت در حوزه اقتصاد تبديل شود،پارلمان اروپا به تعليق مذاکره با ترکيه راي داد و 180 هزار ميليارد ريال به اشتغال روستايي اختصاص يافت ازمهمترين خبرهاي 12 ساعت گذشته ايرنا بود.

اخبار داخلي
*********
بندرعباس-وزير کشور با تاکيد بر تلاش همه مديران و مسوولان در جهت حل مشکلات مردم و رشد و توسعه جامعه گفت: بايد تلاش کنيم که هر استان به يک هسته مقاومت در حوزه اقتصاد تبديل شود.
تهران-حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني رييس جمهوري که براي ديدار رسمي در صدر يک هيات بلندپايه سياسي و اقتصادي به عراق سفر کرده بود،وارد تهران شد.
تهران-معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار تهران گفت: 90 هزار راس دام سبک زنده پنجشنبه و جمعه هفته جاري از طريق بندر شهيد رجايي براي جبران کسري گوشت قرمز وارد کشور مي شود.
کرمان-معاون امور صنايع وزارت صنعت،معدن و تجارت (صمت) رفع مشکلات خودروسازان بمنظور ايجاد اشتغال و حفظ توليد را اولويت نخست اين وزارتخانه برشمرد و گفت: شرکت ها مي توانند با جايگزيني سبد تحويل خودروهايي که موجود است در قبال تعهداتشان به مشتريان پاسخ دهند.
تبريز-معاون وزير صنعت معدن و تجارت و رئيس مرکز ملي فرش ايران گفت: در سال 98 مشکلي در خصوص بيمه قاليبافان وجود نخواهد داشت و يک ميليون قاليباف در سطح کشور تحت پوشش بيمه قرار مي گيرند.
بجنورد-معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه اي وزارت کشور گفت: 2 هزار واحد توليدي در کشور به تملک بانک ها درآمده است که بايد تلاش کنيم به چرخه توليد بازگردند.
قزوين-معاون وزير و رييس سازمان مديريت بحران کشور گفت: امروزه مديريت بحران يک علم محسوب مي شود و بايد با بکارگيري فناوري و دانش روز بحران ها را مديريت کرد.
نيويورک-نماينده ايران در نشست ويژه پارلمان ها که در حاشيه نشست کميسيون مقام زن در سازمان ملل برگزار شد، با انتقاد از تحريم هاي يکجانبه و نامشروع گفت: اين تحريم ها تامين اجتماعي زنان و دختران را با مانع جدي روبرو مي کند.
اروميه-نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: راهبرد جمهوري اسلامي ايران در جنگ اقتصادي ناکام سازي دشمن بوده و ظرفيت هاي بي شمار کشور اين قابليت را براي مسوولان و مردم فراهم کرده است.
تهران-معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران اعلام کرد: طرح «عيد مهرباني» با اهداي سبد کالا، بن خريد ويژه پوشاک و توزيع سبزي پلو با ماهي در محلات محروم پايتخت به استقبال نوروز 98 مي رود.
اخبار خارجي
*********
تهران-رييس جمهوري کشورمان سفر اخير خود به عراق را نقطه عطفي در روابط ايران و اين کشور خواند و اظهار اميدواري کرد تصميمات اتخاذ شده در اين سفر به سود دو ملت باشد.
تهران-رييس جمهوري به مذاکرات فشرده خود با مقام هاي عراقي اشاره کرد و گفت: در اين سفر بحث هاي بسيار خوبي با مقام هاي عراقي داشتيم و ما علاقه منديم که روابط تهران - بغداد در همه زمينه ها بيش از پيش گسترش يابد.
تهران-«يوسف الحاضري» سخنگوي وزارت بهداشت يمن اعلام کرد: بيماري وبا در صنعا پايتخت اين کشور به شدت شيوع يافته است.
تهران-دادستان مصر دستور تحقيق درباره احتمال خرابکاري و دست داشتن سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد) در سرنگوني يک فروند هواپيماي خطوط هوايي اتيوپي و کشته شدن 6 دانشمند مصري اين پرواز را صادر کرد.
لندن-نمايندگان مجلس عوام انگليس يک روز پس از مخالفت با طرح موردنظر دولت ترزا مي درباره نحوه خروج از اتحاديه اروپا، به طرح پيشنهادي دولت در اعلام مخالفت با 'برگزيت بي توافق' رأي مثبت دادند.
تهران-هزاران زن يمني با برگزاري راهپيمايي در صنعا جنايت اخير ائتلاف سعودي - آمريکايي در حجه را که منجر به کشته يا زخمي شدن 43 غيرنظامي شد، محکوم کردند.
تهران-آمريکا پس از سقوط يک هواپيماي «بوئينگ 737 مکس» در اتيوپي به جمع کشورهايي پيوست که پرواز اين هواپيما را متوقف کرده اند.
تهران-نخستين محموله از کالاهاي کشور افغانستان از طريق بندر چابهار وارد هندوستان شد.
تهران-ديده بان حقوق بشر سوريه از درگيري ميان زنان داعشي و کردهاي سوريه در اردوگاه الهول خبر داد.
مسکو-رسانه هاي روسي به نقل از وزارت دفاع روسيه از انهدام يک انبار مهمات تروريست ها در منطقه ادلب سوريه در جريان حمله واحدهاي هوايي نيروي هوافضاي روسيه خبر دادند.
تهران-مجلس سناي آمريکا بامداد پنجشنبه قطعنامه ممنوعيت حمايت ارتش آمريکا از عمليات نظامي در يمن را تصويب کرد.
تهران-'حسام الدين آلا' نماينده دائم سوريه در مقر سازمان ملل متحد در ژنو گفت: آمريکا و انگليس گروه موسوم به «کلاه سفيدها» را در سوريه به عنوان بازوي گروه هاي تروريستي ايجاد و به آن ها کمک مالي کردند.
تهران-دادگاه تجديدنظر بحرين حکم حبس ابد براي پنج شهروند بحريني را به اتهام آنچه که انجام اقدامات خرابکارانه خوانده است ، تاييد کرد.
باکو-'فرهاد دژپسند' وزير امور اقتصادي و دارايي ايران گفت: روابط اقتصادي با جمهوري آذربايجان را بايد فراتر از طرح هاي زيرساختي گسترش دهيم.
تهران-سازمان جهاني مهاجرت در گزارشي اعلام کرد که نيمي از مهاجراني که از طريق بخش غربي دريايي مديترانه به اسپانيا مهاجرت کردند پيش از رسيدن به اين کشور توسط قاچاقچيان انسان مورد تعرض و سوء استفاده جنسي قرار گرفتند.
تهران-يک مقام پنتاگون اعلام کرد: آمريکا قصد دارد يک موشک کروز زمين پايه را که طبق «پيمان منع موشک هاي ميان برد هسته اي» (INF) با روسيه ممنوع است، در تابستان آينده آزمايش کند.
تهران-پارلمان اروپا اعلام کرد که مذاکرات براي پيوستن ترکيه به اتحاديه اروپا بايد به طور رسمي به حالت تعليق درآيد.
شبک**1392
انتهاي پيام /*

نظر شما