شناسهٔ خبر: 31746843 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

تهران-ایرنا-پارلمان انگلیس با طرح 'برگزیت بی توافق' مخالفت کرد،90 هزار راس دام زنده طی دو روز آینده وارد کشور می شود،وزیر کشور:هر استان به یک هسته مقاومت در حوزه اقتصاد تبدیل شود،پارلمان اروپا به تعلیق مذاکره با ترکیه رای داد و 180 هزار میلیارد ریال به اشتغال روستایی اختصاص یافت ازمهمترین خبرهای 12 ساعت گذشته ایرنا بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
*********
بندرعباس-وزیر کشور با تاکید بر تلاش همه مدیران و مسوولان در جهت حل مشکلات مردم و رشد و توسعه جامعه گفت: باید تلاش کنیم که هر استان به یک هسته مقاومت در حوزه اقتصاد تبدیل شود.

تهران-حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری که برای دیدار رسمی در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی به عراق سفر کرده بود،وارد تهران شد.

تهران-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: 90 هزار راس دام سبک زنده پنجشنبه و جمعه هفته جاری از طریق بندر شهید رجایی برای جبران کسری گوشت قرمز وارد کشور می شود.

کرمان-معاون امور صنایع وزارت صنعت،معدن و تجارت (صمت) رفع مشکلات خودروسازان بمنظور ایجاد اشتغال و حفظ تولید را اولویت نخست این وزارتخانه برشمرد و گفت: شرکت ها می توانند با جایگزینی سبد تحویل خودروهایی که موجود است در قبال تعهداتشان به مشتریان پاسخ دهند.

تبریز-معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: در سال 98 مشکلی در خصوص بیمه قالیبافان وجود نخواهد داشت و یک میلیون قالیباف در سطح کشور تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

بجنورد-معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: 2 هزار واحد تولیدی در کشور به تملک بانک ها درآمده است که باید تلاش کنیم به چرخه تولید بازگردند.

قزوین-معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: امروزه مدیریت بحران یک علم محسوب می شود و باید با بکارگیری فناوری و دانش روز بحران ها را مدیریت کرد.

نیویورک-نماینده ایران در نشست ویژه پارلمان ها که در حاشیه نشست کمیسیون مقام زن در سازمان ملل برگزار شد، با انتقاد از تحریم های یکجانبه و نامشروع گفت: این تحریم ها تامین اجتماعی زنان و دختران را با مانع جدی روبرو می کند.

ارومیه-نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران در جنگ اقتصادی ناکام سازی دشمن بوده و ظرفیت های بی شمار کشور این قابلیت را برای مسوولان و مردم فراهم کرده است.

تهران-معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد: طرح «عید مهربانی» با اهدای سبد کالا، بن خرید ویژه پوشاک و توزیع سبزی پلو با ماهی در محلات محروم پایتخت به استقبال نوروز 98 می رود.

اخبار خارجی
*********
تهران-رییس جمهوری کشورمان سفر اخیر خود به عراق را نقطه عطفی در روابط ایران و این کشور خواند و اظهار امیدواری کرد تصمیمات اتخاذ شده در این سفر به سود دو ملت باشد.

تهران-رییس جمهوری به مذاکرات فشرده خود با مقام های عراقی اشاره کرد و گفت: در این سفر بحث های بسیار خوبی با مقام های عراقی داشتیم و ما علاقه مندیم که روابط تهران - بغداد در همه زمینه ها بیش از پیش گسترش یابد.

تهران-«یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد: بیماری وبا در صنعا پایتخت این کشور به شدت شیوع یافته است.

تهران-دادستان مصر دستور تحقیق درباره احتمال خرابکاری و دست داشتن سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در سرنگونی یک فروند هواپیمای خطوط هوایی اتیوپی و کشته شدن 6 دانشمند مصری این پرواز را صادر کرد.

لندن-نمایندگان مجلس عوام انگلیس یک روز پس از مخالفت با طرح موردنظر دولت ترزا می درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا، به طرح پیشنهادی دولت در اعلام مخالفت با 'برگزیت بی توافق' رأی مثبت دادند.

تهران-هزاران زن یمنی با برگزاری راهپیمایی در صنعا جنایت اخیر ائتلاف سعودی - آمریکایی در حجه را که منجر به کشته یا زخمی شدن 43 غیرنظامی شد، محکوم کردند.

تهران-آمریکا پس از سقوط یک هواپیمای «بوئینگ 737 مکس» در اتیوپی به جمع کشورهایی پیوست که پرواز این هواپیما را متوقف کرده اند.

تهران-نخستین محموله از کالاهای کشور افغانستان از طریق بندر چابهار وارد هندوستان شد.

تهران-دیده بان حقوق بشر سوریه از درگیری میان زنان داعشی و کردهای سوریه در اردوگاه الهول خبر داد.

مسکو-رسانه های روسی به نقل از وزارت دفاع روسیه از انهدام یک انبار مهمات تروریست ها در منطقه ادلب سوریه در جریان حمله واحدهای هوایی نیروی هوافضای روسیه خبر دادند.

تهران-مجلس سنای آمریکا بامداد پنجشنبه قطعنامه ممنوعیت حمایت ارتش آمریکا از عملیات نظامی در یمن را تصویب کرد.

تهران-'حسام الدین آلا' نماینده دائم سوریه در مقر سازمان ملل متحد در ژنو گفت: آمریکا و انگلیس گروه موسوم به «کلاه سفیدها» را در سوریه به عنوان بازوی گروه های تروریستی ایجاد و به آن ها کمک مالی کردند.

تهران-دادگاه تجدیدنظر بحرین حکم حبس ابد برای پنج شهروند بحرینی را به اتهام آنچه که انجام اقدامات خرابکارانه خوانده است ، تایید کرد.

باکو-'فرهاد دژپسند' وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران گفت: روابط اقتصادی با جمهوری آذربایجان را باید فراتر از طرح های زیرساختی گسترش دهیم.

تهران-سازمان جهانی مهاجرت در گزارشی اعلام کرد که نیمی از مهاجرانی که از طریق بخش غربی دریایی مدیترانه به اسپانیا مهاجرت کردند پیش از رسیدن به این کشور توسط قاچاقچیان انسان مورد تعرض و سوء استفاده جنسی قرار گرفتند.

تهران-یک مقام پنتاگون اعلام کرد: آمریکا قصد دارد یک موشک کروز زمین پایه را که طبق «پیمان منع موشک های میان برد هسته ای» (INF) با روسیه ممنوع است، در تابستان آینده آزمایش کند.

تهران-پارلمان اروپا اعلام کرد که مذاکرات برای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا باید به طور رسمی به حالت تعلیق درآید.
شبک**1392

نظر شما