شناسهٔ خبر: 31745368 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

بالا گرفتن فشار در امریکا برای توقف پرواز بویینگ

گروه جهان| فشارها از سوی اعضای کنگره و اتحادیه‌های کارگری در امریکا بر سازمان هوانوردی برای زمین‌گیر کردن یک نوع بوئینگ جدید ۷۳۷ که ظرف چند ماه دو بار سقوط کرده بالا گرفته است.

صاحب‌خبر -

گروه جهان| فشارها از سوی اعضای کنگره و اتحادیه‌های کارگری در امریکا بر سازمان هوانوردی برای زمین‌گیر کردن یک نوع بوئینگ جدید ۷۳۷ که ظرف چند ماه دو بار سقوط کرده بالا گرفته است. با این حال مقام‌های سازمان هوانوردی امریکا می‌گویند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ برای پرواز امن است.

به‌گزارش بی‌بی‌سی، یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ خطوط هوایی اتیوپی یکشنبه در آدیس‌آبابا سقوط کرد و ۱۵۷ سرنشین آن کشته شدند. این دومین سانحه مرگبار برای این نوع هواپیما ظرف پنج ماه اخیر است. در ماه اکتبر هم یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ خطوط لایون ایر در دریا سقوط کرده بود. شمار زیادی از کشورها و بلوک‌ها از جمله بریتانیا، چین، اتحادیه اروپا و استرالیا پرواز این هواپیما در آسمان خود را ممنوع کرده‌اند. این در حالی است که دولت امریکا پرواز این هواپیماها را امن خوانده، اقدامی که با واکنش‌های گسترده‌ای در امریکا روبرو شده و برخی خواستار تحقیقات درباره رابطه دولت ترامپ و شرکت بوئینگ شده‌اند. هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس تازه‌ترین مدل از خط تولید موفق بوئینگ ۷۳۷ هستند. این گروه شامل مدل‌های ۷، ۸، ۹ و ۱۰ می‌شود. بوئینگ تا پایان ژانویه از مجموع بیش از پنج‌هزار سفارش مکس ۸، ۳۵۰ هواپیما را تحویل داده بود. تعداد کمی از هواپیماهای مکس ۹ هم در حال پرواز هستند. سفارش‌های مربوط به مدل‌های مکس ۷ و ۱۰ هنوز تحویل نشده‌اند و قرار است طی چند سال آینده در خطوط هوایی به پرواز درآیند.

 

نظر شما