شناسهٔ خبر: 31742577 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان

نتایج مرحله اول المپیادهای علمی تا چند روز آینده اعلام می‌شود

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت: نتایج مرحله اول المپیادهای ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، ادبیات، کامپیوتر، نجوم و اختر فیزیک و جغرافیا تا چند روز آینده اعلام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان و به نقل از خبرگزاری فارس، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در حاشیه گردهمایی مشترک معاونان و مشاوران و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها در اردوگاه شهید باهنر تهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نتایج مرحله اول المپیادهای ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، ادبیات، کامپیوتر، نجوم و اختر فیزیک و جغرافیا تا چند روز آینده اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در رشته جدیدالورود جغرافیا 5 هزار و 800 شرکت کننده داشتیم، گفت: با نظر کمیته‌های علمی تقریبا حدود١٠ درصد دانش‌آموزان شرکت کننده در المپیادهای علمی به مرحله دوم راه پیدا می‌کنند که در ایام تعطیلات نوروز برنامه‌ریزی‌هایی برای آماده سازی دانش‌آموزان انجام خواهد شد.

مهاجرانی اضافه کرد: برای سال٩٨ به دنبال گسترش المپیادها هستیم و رشته.های دیگری به المپیادها اضافه شده است که در حوزه علوم انسانی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و می.توان به المپیاد حقوق، اقتصاد، مدیریت، علوم و معارف قرآنی ویژه کشورهای اسلامی و علوم زمین اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط المپیاد ادبیات در حوزه علوم انسانی برگزار می شود، افزود: در حال حاضر به شدت فرایند جهانی کردن المپیادهای ادبی دنبال می‌شود و امیدواریم تابستان امسال اولین المپیاد جهانی را برگزار کنیم.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با اشاره به هدف برگزاری المپیادها اظهار کرد: گسترش دانش، ایجاد تعمیق دانش و ایجاد شور دانش به همراه افزایش تنوع‌ها هدف اصلی ماست.

برچسب‌ها:

نظر شما