شناسهٔ خبر: 31742441 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تعلیق پرواز بوئینگ ۷۳۷ مکس این بار در اوکراین

هواپیمایی اوکراین از تعلیق پرواز بوئینگ ۸-۷۳۷ و ۹-۷۳۷ مکس خبر داد.

صاحب‌خبر -

تعلیق پرواز بوئینگ ۷۳۷ مکس این بار در اوکراینبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، هواپیمایی اوکراین گفت: پرواز بوئینگ ۸-۷۳۷ مکس و ۹-۷۳۷ مکس را تعلیق می‌کند.

مقامات اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کردند: «پرواز هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس در داخل کشور، از کشور به بیرون و بر فراز سرزمین اوکراین ممنوع است و این منع از تاریخ و زمان اعلام این تعلیق اجرایی است.»

همچنین سخنگوی سازمان هواپیمایی اتیوپی گفت: جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ سانحه دیده این کشور به آلمان فرستاده می‌شود.

اوایل روز یکشنبه، هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ مکس که از آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی راهی نایروبی، پایتخت کنیا بود لحظاتی پس از پرواز با ۱۵۷ مسافر از ۳۳ ملیت مختلف دچار سانحه شد و سقوط کرد. این اتفاق، دومین حادثه برای هواپیما‌های ۷۳۷ مکس به فاصله تنها شش ماه به شمار می‌رود که از سال ۲۰۱۷ کار خود را آغاز کرده است.

به دنبال وقوع این سانحه، بسیاری از کشور‌های جهان از جمله مکزیک، اتیوپی، مالزی، سنگاپور، چین و استرالیا نیز که از بوئینگ ۷۳۷ مکس در ناوگان هوایی خود استفاده می‌کنند، پرواز این مدل را متوقف کردند. پس از آن کشور‌های انگلیس، برزیل، عمان و آلمان هم پرواز این هواپیما‌های ساخت آمریکا را به مبدا یا مقصد این کشور‌ها به حالت تعلیق درآوردند.

انتهای پیام/

نظر شما