شناسهٔ خبر: 31742197 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پس از چندین کشور؛

اوکراین هم پرواز بوئینگ 737 مکس را ممنوع کرد

مقامات اوکراین در بیانیه ای اعلام کردند پرواز هواپیماهای بوئینگ 737 مکس در داخل کشور، از کشور به بیرون و بر فراز سرزمین اوکراین ممنوع است

صاحب‌خبر -
اوکراین هم پرواز بوئینگ 737 مکس را ممنوع کردبه گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رویترز؛ هواپیمایی اوکراین روز چهارشنبه گفت این کشور پرواز همه هواپیماهای بوئینگ 737 مکس را بعد از سانحه هوایی مرگبار روز یکشنبه در اتیوپی تعلیق کرد.
مقامات اوکراین در بیانیه ای گفتند: «پرواز هواپیماهای بوئینگ 737 مکس در داخل کشور، از کشور به بیرون و بر فراز سرزمین اوکراین ممنوع است و این منع از تاریخ و زمان اعلام این تعلیق اجرایی است.»
همچنين؛ سخنگوی سازمان هواپیمایی اتیوپی گفت جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ سانحه دیده این کشور به آلمان فرستاده می شود. این در حالی است که اداره تحقیقات سوانح هوایی آلمان اعلام کرد نمی تواند جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده اتیوپی را تحلیل کند زیرا هواپیمایی جدید با جعبه سیاه جدید و نرم افزار جدید است.

گفتنی است؛ پیشتر شرکت های هواپیمایی چین، اندونزی، اتیوپی، جزایر کایمن و خطوط هوایی آرژانتین و آفریقای جنوبی نیز پرواز این مدل از هواپیماهای مسافربری بوئینگ را ممنوع کرده بودند. بوئینگ 737 مکس شرکت هواپیمایی اتیوپی که از آدیس آبابا عازم نایروبی پایتخت کنیا بود، دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه سقوط کرد و همه 157 سرنشین آن جان باختند. همچنین یک هواپیمای بوئینگ 737 مکس اکتبر گذشته در اندونزی سقوط کرد و همه 189 سرنشین آن  کشته شدند. 

 

نظر شما