شناسهٔ خبر: 31739820 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

اطلاعیه پست‌ بانک‌‌ ایران در خصوص هزینه‌های پیامک خدمات‌ بانکی حساب‌های مشتریان

بر اساس مصوبات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و رویه‌ جاری بانک‌ها مبنی بر لزوم اطلاع‌رسانی به موقع تمامی عملیات واریز و برداشت حساب‌های مشتریان از طریق ارسال پیامک، مقرر است مبلغ 100 هزار ریال به ازای هر حساب بابت کارمزد سالیانه ارسال‌ پیامک کسر می شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آن دسته از حساب‌هایی که مشمول کارمزد شده اما کسری موجودی دارند، به عنوان بدهی حساب منظور شده و به‌ محض تکمیل موجودی، کارمزد مربوطه از حساب مذکور کسر می‌شود.
همچنین مشتریانی که تمایلی به استفاده از خدمات پیامکی در سال آینده ندارند می‌توانند به شعب و یا باجه‌های این بانک در سراسر کشور مراجعه نموده و فرم انصراف را تکمیل و ارائه کنند.
بر اساس این گزارش، سپرده‌های حقوق کارکنان، سپرده‌های بلندمدت، سپرده‌های دهیاری‌ها، حساب‌های کارگزاران باجه‌های بانکی و حساب‌های حقوقی مشمول دریافت کارمزد مذکور نمی شود.
ضمناً در صورتی که احدی از مشتریان بانک علیرغم ارائه فرم انصراف و یا شمول مستثنائات مزبور، کارمزدی از حساب آنها کسر گردیده است می‌توانند با مراجعه به شعب و باجه های بانک در سراسر کشور، وجه مکسوره را مسترد کنند.

نظر شما