شناسهٔ خبر: 31736949 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ادعای بوریس جانسون درباره خروج قریب‌الوقوع بریتانیا از اتحادیه اروپا

ایسنا نوشت: وزیر خارجه سابق انگلیس در پی رأی منفی پارلمان این کشور برای دومین بار به توافق بریگزیت پیشنهادی از سوی ترزا می‌، پیش‌بینی کرد انگلیس بعد از رسیدن به یک "توافق دقیقه نودی" در ۲۹ مارس از اتحادیه اروپا خارج می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه سابق انگلیس پیش‌بینی کرد، انگلیس در روز ۲۹ مارس، روز قبل از موعد تعیین شده برای خروجش از اتحادیه اروپا،  "در دقیقه ۹۰" در نهایت با توافقی برای خروج از اتحادیه اروپا موافقت کرده و این اتحادیه را ترک خواهد کرد.

جانسون که یکی از سرشناس‌ترین حامیان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است به یک شبکه رادیویی گفت، رأی گیری امروز (چهارشنبه) پارلمان انگلیس به منظور اعلام مخالفت با خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا، صورت نمادین داشته و این نوع خروج را از از روی میز گزینه‌ها خارج نمی‌کند.

جانسون به رادیو ال.بی.سی گفت: احتمال دارد پارلمان به صورت نمادین با رأی خود بگوید که خواهان یک بریگزیت بدون توافق نیست اما اتفاقی که می‌افتد این است که بر طبق قانون، بریتانیا ۲۹ مارس از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد چرا که این چیزی است که در قانون قید شده است.

نمایندگان مجلس عوام انگلیس در حالی بار دیگر به پیش نویس توافق بریگزیت رأی منفی دادند که تنها ۱۶ روز تا تاریخ تعیین شده برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا زمان باقی مانده است.

با رأی منفی سه‌شنبه شب به توافق بریگزیت، پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا اکنون باید بین خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا یا تعویق بریگزیت یا برگزاری انتخابات سراسری یا برگزاری همه پرسی مجدد درباره طرح خروج انتخاب کند.

49311

نظر شما