شناسهٔ خبر: 31735243 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

لبنان هم پرواز بوئینگ ۷۳۷ را در حریم هوایی این کشور ممنوع کرد

هواپیمایی لبنان فرود هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در فرودگاه بین المللی بیروت یا پرواز این نوع هواپیما در حریم هوایی لبنان را ممنوع اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، هواپیمایی لبنان فرود هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در فرودگاه بین المللی بیروت یا پرواز این نوع هواپیما در حریم هوایی لبنان را ممنوع اعلام کرد.

محمد شهاب الدین مدیر کل هواپیمایی ملی لبنان اعلام کرد که فرود هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در فرودگاه بین المللی بیروت یا پرواز بر فراز لبنان ممنوع است.

شایان ذکر است در پی سقوط دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس سری ۸ در کمتر از ۶ ماه، ده‌ها کشور دنیا روز سه شنبه پرواز این سری هواپیما را تا اطلاع بعدی متوقف کردند. انگلیس، چین، استرالیا، آفریقای جنوبی و آرژانتین از جمله نخستین کشورهایی بودند که بکارگیری این هواپیماها را در روزهای گذشته ممنوع کردند.

پس از اتخاذ تصمیم مشابه از سوی دیگر کشورهای اروپایی، از جمله ایرلند، آلمان، ایتالیا، اتریش و هلند، آژانس امنیت پرواز اتحادیه اروپا روز سه شنبه حکم به تعلیق پروازهای تجاری هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس سری ۸ و ۹ در تمام کشورهای عضو این اتحادیه داد.

امارات، ترکیه، کویت و عمان نیز از دیگر کشورهایی هستند که تصمیم به توقف بکارگیری این هواپیما گرفتند.

نظر شما