شناسهٔ خبر: 31705737 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بودجه ترامپ هیچ مبلغ جدیدی را برای مقر اف بی ای شامل نشده است

71477

علیرغم پیشنهادهای قبلی بودجه که خواستار میلیاردها دلار برای پروژه ساخت مقر جدید اف بی آی شده بود، دولت واشنگتن در درخواست جدید بودجه از کنگره هیچ مبلغی را برای ساخت مقر جدید اف بی ای درخواست نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، لی لوفتوس، معاون دادستان کل آمریکا در جریان ارائه گزارش درباره درخواست بودجه سال ۲۰۲۰ میلادی وزارت دادگستری به خبرنگاران گفت: هیچ مبلغ جدیدی برای مقر اف بی ای وجود ندارد.

وی افزود: این پروژه همچنان تحت مذاکره در داخل دولت قرار دارد. اما تا زمانی که تصمیمی در خصوص این برنامه برای یک مقر جدید یا بازسازی شده اتخاذ نشود هیچ درخواستی برای بودجه بیشتر به کنگره ارائه نخواهد شد.

پروژه اف بی ای به موضوعی برای افزایش بررسی‌ها از سوی دموکراتهای کنگره در پی افشای مشارکت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در برنامه‌ها برای نقل مکان مقر اف بی ای تبدیل شده است. دولت ترامپ برنامه‌ها برای نقل مکان مقر اف بی ای به حومه شهر را در راستای بازسازی مقر موجود در واشنگتن متوقف کرده است.

پیشنهاد بودجه ۲۰۱۹ میلادی ترامپ ۲.۱۷۵ میلیارد دلار را برای هزینه‌های تأسیسات زیربنایی که هزینه ساخت مقر جدید اف بی ای را پوشش می‌داد درخواست کرده بود. اما مقامات وزارت دادگستری مبلغ کل ساخت یک مقر جدید را ۳.۳ میلیارد دلار برآورد کرده بودند.

دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا پاییز گذشته به اسناد داخلی دولت دسترسی پیدا کردند که نشان می‌داد ترامپ شخصاً در این پروژه شرکت دارد و در حال حاضر که دموکراتها کنترل مجلس نمایندگان را برعهده دارند می‌خواهند درباره مشارکت ترامپ در این برنامه‌ها تحقیق کنند.

این اسناد که سال گذشته منتشر شد نشان داد ترامپ در ژانویه ۲۰۱۹ میلادی با مقامات اف بی ای و کاخ سفید حول محور این پروژه دیدار کرده و به مقامات دستور داده تا برنامه‌ها برای نقل مکان این مقر را کنار گذاشته و در عوض تخریب و بازسازی این ساختمان در زمین کنونی را برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما