شناسهٔ خبر: 31704730 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روسیه:

مسکو نمی خواهد پیمان استارت‌ به وضعیتی مانند برجام دچار شود

سفیر روسیه در آمریکا با تاکید بر لزوم مذاکره میان مسکو و واشنگتن در زمینه «پیمان استارت‌نو» گفت که کشورش نمی‌خواهد این پیمان با مشکلاتی مشابه آنچه اکنون درباره توافق هسته‌ای با ایران وجود دارد، دچار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روسیه نمی‌خواهد پیمان استارت‌نو دچار مشکلاتی مانند برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شود.

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا روز دوشنبه در این مورد در کنفرانس بین المللی سیاست هسته‌ای کارنگی با اشاره به اینکه دولت قبلی آمریکا توافق هسته‌ای را امضا کرد اما دولت کنونی از آن خارج شد، گفت: «روسیه نمی خواهد به دلیل تغییر دولت، پیمان جدید کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت) وضعیتی مانند آنچه برجام دارد، پیدا کند.»

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ماه می سال گذشته اعلام کرد که کشورش از توافق هسته ای با ایران خارج می شود، از آن زمان اروپایی ها تلاش کردند تا کانال مستقلی بدون حضور آمریکا برای ارتباط با ایران ایجاد کنند.کانال مالی اینستکس، نتیجه اقدام اروپایی هاست با این حال درباره کارایی آن تردیدهای فراوانی وجود دارد.

این مقام روس همچنین گفت که مذاکره با آمریکا ضروری است و افزود: «روشن است که نخست باید مذاکره را آغاز کنیم. قبل از اینکه ما هر سندی را امضا کنیم، روسیه باید راهکار بیابد.»

آنتونوف همچنین گفت که کشورش شبکه‌ای امن از عدم گسترش تسلیحات ایجاد کرده است اما باید آن را ارتقا بدهد از این رو مذاکره میان آمریکا و فدراسیون روسیه ضروری است.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها:

نظر شما