شناسهٔ خبر: 31687591 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

۵۷ نفر به مرحله نیمه نهایی مسابقات قرآن طلاب راه یافتند

سخنگوی ستاد برگزاری سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی گفت: داوری مرحله مقدماتی سومین دوره مسابقات قرآن طلاب پایان یافت و نفرات راه یافته به مرحله نیمه نهایی مشخص شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین علی قاسمی سخنگوی ستاد برگزاری سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی در خصوص این دوره از مسابقات بین المللی طلاب اظهار کرد: در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و خطابه قرآنی، آثار ارسالی از سوی متسابقین مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت و متسابقین رشته حفظ کل قرآن کریم نیز به صورت آنلاین از طریق شبکه‌های مجازی با پاسخ به سوالات اساتید با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی بیان کرد: از میان بیش از ۱۵۳ نفر شرکت کننده این مرحله از ۴۹ کشور جهان، تعداد ۱۵ نفر در رشته قرائت تحقیق همراه با تفسیر، ۱۵ نفر در رشته قرائت ترتیل همراه با تفسیر، ۱۰ نفر در رشته خطابه قرآنی و ۱۷ نفر در رشته حفظ کل قرآن کریم با تفسیر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند که این مرحله با دعوت از راهیافتگان، به صورت حضوری در فروردین ماه سال آینده در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

مدیر کمیته علمی مسابقات افزود: در مجموع ۵۷ نفر از طلاب علوم دینی از ۳۵ کشور جهان شامل چاد، موریتانی، افغانستان، تاجیکستان، عراق، کنیا، امریکا، تونس، کامرون، توگو، غنا، هندوستان، سریلانکا، الجزایر، لبنان، سوریه، قرقیزستان، اوگاندا، عربستان، بروندی، کرواسی، بوسنی، پاکستان، تانزانیا، اندونزی، بنگلادش، ترکیه، فلسطین، ساحل عاج، آذربایجان، روسیه، آلبانی، مالاوی، سیرالئون، و جمهوری اسلامی ایران به مرحله نیمه نهایی این دوره از رقابت‌ها راه یافتند.

قاسمی همچنین عنوان کرد: داوری این مرحله از مسابقات را حجج اسلام و آقایان اساتید اخوان، شهیدی پور، نصراللهی، قاسمی، ربیعیان، ترکمن، کسمایی و اسدی بر عهده داشتند.

نظر شما