شناسهٔ خبر: 31685849 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون وزیر بهداشت: سرانه خدمات بهداشت و درمان ۷ درصد کاهش یافت

R41451/P/S6,50/CT11 / R41451/P1377/S6,50/CT11

معاون وزیر بهداشت گفت: در سال ۹۱ کشوری که عادت داشت ۳ تا ۷ درصد هر ساله خدمات بهداشت و درمان را افزایش دهد در حال حاضر این سرانه ۷ درصد کاهش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، ایرج حریرچی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز که در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی البرز از  لحاظ رشد و امکانات بهداشتی در 5 سال اخیر در حوزه درمان و آموزش پیشرفت زیادی داشته که البته هنوز برای مردم استان  البرز این امکانات شایسته نیست.

وی با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی فعلی سخت بوده و مشکلات در این دوره بسیار زیاد است و تجربه نشان می‌دهد در چنین وضعیتی قدرت خرید کاهش می‌یابد، افزود: این چنین مشکلاتی سبب کاهش استفاده از خدمات سلامت در کشور می‌شود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در سال 91 کشوری که عادت داشت 3 تا 7 درصد هر ساله خدمات بهداشت و درمان را افزایش دهد در حال حاضر این سرانه 7 درصد کاهش داشته است، گفت: در حال حاضر 35 درصد مراجعات ما بدون نسخه یا با نسخه قبلی است.

حریرچی با بیان اینکه ما باید در تمام هزینه‌های خود به فکر محرومین باشیم، عنوان  کرد: استان البرز باید با  برنامه‌ریزی پیش رود و از این به بعد باید 95 درصد مریض‌های استان در خود استان مداوا و درمان شوند.

وی ادامه داد: درصد زیادی از زایمان‌های این استان در تهران انجام می‌شود که اصلا درست نیست و باید در خود استان انجام شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما