شناسهٔ خبر: 31676346 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

۶ روش ساده برای آب کردن چربی‌های شکم

در این مطلب با روش‌های ساده برای آب کردن چربی‌های شکم آشنا خواهید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ عید سال ۹۸ نزدیک است و اغلب مردم دوست دارند سر و ظاهر خود را زیبا کنند و از چربی‌های اضافه شکم و پهلو خلاص شوند. این کار خیلی آسان نیست و به ورزش و رژیم غذایی سالم نیاز دارد. اما با رعایت برخی اصول ساده در طول روز هم می‌توان به آب شدن چربی‌های شکم کمک کرد.

در ادامه این مطلب ما چند راهکار را برایتان ذکر کرده‌ایم که تلاش زیادی نیاز ندارند. البته پیش از معرفی این روش‌ها لازم است یادآوری کنیم که بهتر است برای گرفتن نتیجه مناسب از مصرف غذا‌های گازدار، نمک و قند پرهیز کنید یا میزان مصرف خود را به حداقل برسانید. یکی دیگر از ترفند‌هایی که در مسیر لاغری و تناسب اندام می‌تواند به شما کمک کند، افزایش تعداد وعده‌های غذایی است. یعنی به جای سه وعده غذایِ پر و پیمان، ۵ تا ۶ وعده غذای سبک با حجم کم میل کنید.

برای آشنایی با روش‌های ساده برای آب کردن چربی‌های شکم در ادامه با ما همراه باشید.

۱- مصرف غلات، آجیل و پروتئین را افزایش دهید

حتما تعجب کرده‌اید! در همه روش‌های آب کردن چربی شکم و پهلو اصولا می‌گویند نخورید و کم بخورید، اما ما در اینجا می‌گوییم، بخورید، اما درست بخورید! در تحقیقات علمی اخیر ثابت شده افرادی که در رژیم غذایی خود از دانه‌های خوراکی، غلات و آجیل استفاده می‌کنند دو برابر سریع‌تر از افرادی که این مواد را مصرف نمی‌کنند، لاغر می‌شوند. دانه‌های خوراکی تولید انسولین (هورمونی که باعث ذخیره چربی می‌شود) را کاهش می‌دهد و باعث سرعت بخشیدن به روند سوختن چربی‌های شکم می‌شوند. پروتئین نیز در این امر بی تاثیر نیست. برای تامین پروتئین در طول روز بهتر است به سراغ تخم مرغ، ماهی کبابی، سبزیجات، شیر، ماست کم چرب و گوشت بوقلمون بروید.

۲- بعد از غذا هندوانه بخورید

چه راهی بهتر از اینکه میوه‌های شیرین و خوشمزه بخورید و لاغر هم بشوید! خوب است بدانید بر اساس یافته‌های علمی جدید، اسید آمینه آرژنین موجود در هندوانه می‌تواند به کم کردن وزن کمک کند. دانشمندان با اضافه کردن آرژنین به رژیم غذایی موش‌های بسیار چاق برای حدود ۳ ماه، متوجه کاهش ۶۴ درصدی چربی‌های این حیوانات شدند. اسید‌های آمینه موجود در غذا‌ها باعث اکسیده شدن گلوکز و چربی‌های غذا و به وجود آمدن ماهیچه می‌شود. این اسید‌ها باعث سوختن کالری‌های موجود در مواد غذایی می‌شوند. به همین دلیل، توصیه می‌شود پس از خوردن غذا، هندوانه میل کنید تا چربی را بسوزاند و ببرد.

۳- حداقل ۸ ساعت در شبانه روز بخوابید

روش‌های بسیار آسانی که برایتان نوشته‌ایم واقعا پشتوانه علمی دارند و می‌توانند شما را در مسیر کاهش وزن و آب کردن چربی‌های شکم یاری برسانند. اگر خواب کافی داشته باشید، در روز بعد تمایلی برای پرخوری نخواهید داشت. اگر خواب کافی داشته باشید و درست غذا بخورید و به طور مرتب ورزش کنید، استرس شما کم و چربی‌های شکمتان آب می‌شود. کمبود خواب باعث افزایش هورمون اضطراب (کورتیزول) و چربی شکمی می‌شود. یک محقق کانادایی ثابت کرده است افرادی که ۵ تا ۶ ساعت در شب می‌خوابند حدود ۳۵ درصد بیش از افرادی که ۷ تا ۸ ساعت می‌خوابند، اضافه وزن پیدا می‌کنند.

۴- زیاد آب بنوشید

شاید هنگام تشنگی دوست داشته باشید نوشابه، آب میوه یا ماءالشعیر بنوشید، اما باید بدانید حباب‌های موجود در نوشیدنی‌های گازدار موجب باد کردن شکم و بزرگ‌تر دیده شدن آن می‌شوند. بهترین نوشیدنی، آب است. تا حد امکان سعی کنید ۸ لیوان در طول روز آب بنوشید. این را بدانید وقتی هر روز صبح ناشتا آب بنوشید، کمتر احساس گرسنگی خواهید داشت. به این ترتیب ریزه‌خواری‌ها از بین می‌روند و دیگر همچون قبل غذا‌های ناسالم یا میان‌وعده نمی‌خورید و در نتیجه گوارش بهتر و راحت‌تری هم خواهید داشت.

۵- غذای خود را زیاد بجوید

وقتی غذا را می‌بلعید و درست نمی‌جوید باعث می‌شود تا چربی در شکم جمع و باعث بزرگ شدن آن شود. برای نداشتن شکم بزرگ سعی کنید لقمه‌های کوچک بردارید، آن را به طور کامل بجوید و مزه غذا را به درستی حس کنید. این روند باعث کم شدن کورتیزول و همچنین کاهش میزان غذای مصرفی می‌شود.

۶- به آب سرکه سیب اضافه کنید و بنوشید

ماده اولیه موجود در سرکه که باعث بوی تند و مزه ترش آن می‌شود، آب کننده چربی نیز هست. در تحقیقاتی ثابت شده است افرادی که در طول روز بین یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب می‌نوشند، سریع‌تر از باقی افراد می‌توانند چربی‌های اضافه شکم خود را آب کنند. سرکه سیب را شاید بتوان تنها راهکار مناسب و قابل اعتماد برای تنظیم سیستم گوارشی بدن دانست. این سرکه موجب کاهش گاز‌های معده می‌شود. برای این منظور، یک قاشق غذاخوری از سرکه سیب طبیعی را در یک لیوان آب یا چای بریزید و پیش از صرف غذا آن را بنوشید. در سال ۲۰۱۲ میلادی، نتیجه یک تحقیق علمی که در نشریه بایو ساینس منتشر شد نشان داد، فردی که به مدت ۱۲ هفته هر روز مقدار مشخصی اسید استیک مصرف کند، می‌تواند به راحتی چربی‌های شکم و پهلو را آب کرده و تری گلیسیرید‌ها را از بین ببرد. تری گلیسیرید‌ها موجب رشد کلسترول‌های بد برای بدن می‌شود.

منبع: روزیاتو

 

 

نظر شما