شناسهٔ خبر: 31675632 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

زنده به گور کردن سیسیلی‌ها به دستور پیرزن ۶۴ ساله

پیرزن ۶۴ ساله ۴ آدمکش مافیای سیسیل را برای انتقام از سارق جواهراتش اجیر کرد.

صاحب‌خبر -

زنده به گور کردن سیسیلی‌ها به دستور پیرزن ۶۴ ساله

یک زن ۶۴ ساله که چهار نفر از آدمکش‌های مافیای سیسیل را برای کشتن یک نفر اجیر کرده بود، دستگیر شد.

این زن که مدعی شده مردی جواهرهایش را دزدیده بود، چند سال پیش به چهار عضو مافیای سیسیل پول داد تا او را سر به نیست کنند.

آن‌ها هم ماموریت خود را با زنده به گور کردن مرد لای یک دیوار سیمانی به سرانجام رساندند و دستمزد خود را گرفتند. حالا پلیس ایتالیا این زن ۶۴ ساله و عاملان قتل را بازداشت کرده است.

گفته می‌شود قربانی این جنایت عجیب یک مرد ۴۱ ساله اهل آلبانی به نام لامای استرید است که سال ۲۰۱۳ بدون برجا گذاشتن ردی از خود ناپدید شد.

شش سال بعد، باز شدن پرونده این ماجرا در دادستانی ضدمافیا در جزیره سیسیل به پیدا شدن جنازه شهروند آلبانیایی در درون ستون بتنی ویلایی در سناگو انجامید. جنازه حدود دو ماه پیش در جریان بازسازی ویلا کشف شد و خبر آن روز جمعه گذشته به رسانه‌ها راه یافت.

زنده به گور کردن سارق جواهرات لای دیوار سیمانی

چهار متهم قتل مرد ۴۱ ساله که با خانواده مافیایی بسیار قدرتمند ریزی ارتباط دارند، به اتهام کشتن و پنهان کردن یک نفر بازداشت شده‌اند. زنی که این چهار چهره مافیایی را اجیر کرده بود، پس از باخبر شدن از پیدا شدن جنازه قصد داشت از فرودگاه جنوا فرار کند، اما پلیس از عملی کردن تصمیم خود از سوی پلیس بازداشت شد. زن که مطمئن بود عشق آلبانیایی او بخشی از جواهرهایش را دزدیده، از همان زمان نقشه گرفتن انتقام را کشید و سرانجام آن را عملی کرد.

یکی از افسران پلیس ایتالیا در تشریح این پرونده به روزنامه لارپوبلیکا گفت: «زن رابط‌هایی بسیار مهم با مافیای خاندان ریزی داشت و پس از مدتی رایزنی توانست موافقت یکی از سرکرده‌های مافیا را برای انجام ماموریت قتل مرد به دست بیاورد. چهار آدمکش سیسیلی برای کشتن عشق پیشین زن به شمال ایتالیا رفتند و جنازه مرد را درون یک ستون بتنی جاسازی کردند.» پلیس هویت مقتول را از روی لباس‌های داخل ستون تایید کرد.

زنده به گور کردن قربانیان یکی از معمول‌ترین روش‌های انتقام‌گیری در مافیای سیسیل است. سالواتوره لوپو، استاد تاریخ معاصر در دانشگاه پالرمو و کارشناس برجسته در تاریخچه مافیای سیسیل موسوم به کوزا نوسترا می‌گوید: «آن‌ها جنازه را جایی پنهان می‌کردند که به این سادگی‌ها پیدا نشود. پلیس هم پس از مدتی به دلیل پیدا نشدن سرنخ جنایت پرونده را می‌بست یا آن را راکد اعلام می‌کرد.»

درست ۱۰ سال پیش بازمانده اسکلت مردی در غاری در روکا بوسامبرا نزدیک کورلئونه پیدا شد. آزمایش DNA و تحقیقات گسترده پلیس نشان داد جنازه مربوط به تاجری است که سرکرده‌های مافیای کورلئونه او را در ۱۹۴۸ سر به نیست کرده بودند. گفته می‌شود تا امروز جنازه دست‌کم ده‌ها نفر از قربانیان مافیای ایتالیا برای همیشه ناپدید شده است.

 

منبع: همشهری آنلاین

نظر شما