شناسهٔ خبر: 31672931 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 راه‌اندازي گلخانه تحقيقاتي دانشگاه تهران

گلخانه تحقيقاتي مرکز تحقيقات بيوشيمي و بيوفيزيک دانشگاه تهران باهدف مطالعه مدل‌هاي گياهي افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه تهران، گلخانه تحقيقاتي مرکز هم‌زمان با تأسيس مرکز تحقيقات بيوشيمي و بيوفيزيک براي مطالعه مدل‌هاي گياهي ايجادشده که اين مجموعه شامل يک گلخانه شيشه‌اي و دو اتاق رشد باقابليت رشد گياهان در شرايط کنترل‌شده نور، دما و رطوبت است.

با توجه به فرسوده‌شدن گلخانه و با حمايت دانشگاه، گلخانه در سال جاري نوسازي شد که قرار است تحقيقات جديد مولکولي در ارتباط با ويرايش ژنوم گياهان دارويي و نيز مطالعه مکانيسم‌هاي مولکولي دخيل در ايجاد فتوسنتز چهارکربنه در مرکز تحقيقات بيوشيمي و بيوفيزيک دانشگاه تهران انجام شود.در حال حاضر دو اتاق رشد گلخانه قابل بهره‌برداري نيستند و با حمايت دانشگاه به‌زودي نوسازي و به مرحله بهره‌برداري خواهد رسيد.

شرايط حذف درس دانشجويان شاهد و ايثارگر دانشگاه شهيد بهشتي

دانشگاه شهيد بهشتي اعلام کرد: دانشجويان شاهد و ايثارگر اين دانشگاه چنانچه در ايام امتحانات، به دلايل پزشکي قادر به شرکت در امتحانات نيستند، در موعد مقرر نسبت به حذف پزشکي اقدام کنند.

به گزارش معاونت فرهنگي، اجتماعي- مديريت امور شاهد و ايثارگر دانشگاه شهيد بهشتي خطاب به دانشجويان شاهد و ايثارگر اعلام کرد: چنانچه در ايام امتحانات به دلايل پزشکي قادر به شرکت و حضور در امتحانات دروس نيستيد، مي‌بايست در موعد مقرر که توسط دانشکده اطلاع‌رساني مي‌شود نسبت به حذف پزشکي اقدام کنيد.

در غير اين صورت نمره درس يا دروس به‌منزله صفر تلقي مي‌شود، اين‌گونه درخواست‌ها از طريق ستاد قابل‌بررسي نيست.

پذيرش دانشجوي لبناني در دانشگاه فني و حرفه اي

رئيس دانشگاه فني و حرفه‌اي اعلام کرد: اين دانشگاه از مهرماه سال 98 اقدام به پذيرش دانشجو از لبنان خواهد کرد.به گزارش روابط عمومي دانشگاه فني و حرفه‌اي، ابراهيم صالحي عمران گفت: بستر اجرايي پذيرش دانشجو از لبنان آماده شده و مهرماه سال آينده با انتخاب استان‌هاي معين اجرا مي‌شود.رئيس دانشگاه فني و حرفه‌اي در ديدار با رئيس دانشگاه دولتي لبنان به آمادگي دانشگاه فني و حرفه‌اي براي همکاري با دانشگاه دولتي لبنان درزمينه آموزش‌هاي مهارتي و پذيرش دانشجويان لبناني اشاره کرد.

ايوب رئيس دانشگاه دولتي لبنان نيز با اشاره به پيشرفت‌هاي علمي جمهوري اسلامي ايران در سال‌هاي اخير افزود: توسعه علمي ايران باعث خرسندي جامعه علمي و ملت لبنان است.وي از آمادگي کامل براي همکاري درزمينه‌هاي مختلف و تبادل استاد و دانشجو و تعريف دوره‌هاي مشترک خبر داد.

دانشگاه دولتي لبنان بزرگ‌ترين و تنها دانشگاه دولتي در لبنان است که بيش از هشتاد هزار دانشجو در قالب 19 دانشکده و انستيتو و 64 مرکز مطالعاتي مشغول به تحصيل هستند.

نظر شما