شناسهٔ خبر: 31667766 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری:

صندوق نوآوری و شکوفایی نقش صندوق توسعه ملی برای اقتصاد دانش بنیان را برعهده گرفت

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به برنامه جدید حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان که در قالب «برنامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری» رونمایی شده است، گفت: در مدل جدید همکاری، صندوق نوآوری و شکوفایی در واقع نقش صندوق توسعه ملی را برای اقتصاد دانش بنیان برعهده گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری طی سخنانی در مراسم رونمایی از برنامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری که صبح امروز در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان برگزار شد، با ابراز خرسندی از فرصت ایجاد شده برای خدمت‌رسانی بیشتر به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: یکی از تقاضاهای صندوق‌های پژوهش و فناوری امروز عملیاتی شد و پس از این صندوق ها جایگاه خود را پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به جایگاه بالای صندوق‌های پژوهش و فناوری در بهبود شرایط اکوسیستم فناوری گفت: در توسعه اکوسیستم و زیست‌بوم دانش‌بنیان، ایجاد زیرساخت‌ها در اولویت اول و تسهیلات در گزینه‌های پنجم و ششم قرار دارد که در این میان جایگاه صندوق‌های حمایتی، نقش مهم به شمار می‌آید، لذا صندوق‌های پژوهش و فناوری باید در اکوسیستم‌ها نفوذ کنند تا اصلاح این زیست بوم اتفاق افتد.

ستاری در ادامه تصریح کرد: شکل‌گیری استارت‌آپ‌‌ها نیازمند تلاش است و اکوسیستم آن باید در پارک‌های علم و فناوری شکل گیرد که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در حال وقوع است. هزینه‌های این طرح با زحمت زیادی برآورد شده است و مسئولان برای آن ریسک کرده‌اند، در نتیجه برای سربلندی آن باید تلاش بیشتری شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به تلاش‌ صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در «برنامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری» که امروز رونمایی شد، صندوق نوآوری و شکوفایی در واقع نقش صندوق توسعه ملی را برای اقتصاد دانش بنیان برعهده گرفته است. با این کار صندوق از کارهای اجرایی فاصله گرفت. در همین راستا صندوق نوآوری و شکوفایی روش‌های نوین سرمایه‌گذاری را در تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به روش‌های سنتی توسعه خواهد داد.

وی در ادامه ابزار امیدواری کرد صندوق نوآوری و شکوفایی با کمک صندوق های پژوهش و فناوری در ماموریت‌های جدید سربلند بیرون آید.

ستاری با تاکید بر اینکه این اعتبارات باید توسط صندوق های پژوهش و فناوری در مسیر درستی به کار گرفته شود، گفت: این امر به همت صندوق پژوهش و فناوری اتفاق خواهد افتاد، در نتیجه مسئولیت این همکاری دو طرفه نیز باید پذیرفته شود و از سرمایه‌ای که در اختیار صندوق‌ها قرار داده می‌شود باید به درستی استفاده شود.

انتهای پیام/

نظر شما