شناسهٔ خبر: 31665931 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

انگلیس تابعیت دو زن داعشی را لغو کرد

ایسنا نوشت: گزارش‌ها حاکی است که دولت انگلیس تابعیت دو تن دیگر از شهروندان این کشور را که به گروه داعش پیوستند و هم‌اکنون به همراه فرزاندنشان در اردوگاهی در سوریه هستند، سلب کرده است.

صاحب‌خبر -

 هر دوی این شهروندان، زنانی هستند که زمانی در شهر لندن زندگی می‌کرده‌اند.

به نوشته روزنامه ساندی تایمز، یک منبع مطلع گفته که این دو با هم خواهرند و نام‌هایشان ریما و زهرا اقبال است.

دولت انگلیس اخیرا تابعیت شمیمه بیگم، یکی دیگر از شهروندان این کشور را لغو کرد. فرزند نوزاد این عضو داعش در اردوگاهی در سوریه درگذشت و این موضوع موجب شد تا مقام‌های دولت انگلیس با انتقادهایی درون این کشور روبه‌رو شوند.

با این حال دولت انگلیس می‌گوید که تصمیم سلب تابعیت بر اساس شواهد و اسناد و مورد به مورد گرفته می‌شود و تصمیمی نیست که به آسانی گرفته شود.

به نوشته روزنامه ساندی تایمز، خواهران ریما (۳۰ ساله) و زهرا (۲۸ ساله) در اردوگاه‌های جداگانه زندگی می‌کنند.

این دو خواهر پنج فرزند دارند که همگی پسرند و هر پنج کودک زیر ۸ سال سن دارند.

والدین این دو خواهر که از انگلیس به داعش پیوستند از کشور پاکستان به بریتانیا مهاجرت کرده بودند. اما روشن نیست که آنها تابعیت دوگانه دارند یا نه.

ساندی تایمز نوشته است که این دو خواهر در سال ۲۰۱۳ بعد از ازدواج کردن با دو عضو داعش از انگلیس به سوریه رفته‌اند. بر اساس این گزارش، اعضای داعش که با این دو خواهر ازدواج کرده‌اند، ارتباطات نزدیکی با کسانی دارند که فیلم‌های قتل گروگان‌های غربی داعش را تولید می‌کردند.

به گزارش بی.بی.سی زهرا اقبال در زمان ترک انگلیس، باردار و در آستانه به دنیا آوردن فرزند دوم خود بود. او در سوریه سومین فرزند خود را به دنیا آورد.

ریما نیز صاحب یک فرزند است که در انگلیس به دنیا آمده است. فرزند دوم او در سوریه به دنیا آمده است.

ساجد جاوید، وزیر کشور انگلیس به دلیل سلب تابعیت مورد مشابه (شمیمه بیگم) با انتقادهای بسیاری روبه‌رو شده است. فرزند شمیمه بیگم تنها سه هفته بعد از زایمان بر اثر سینه پهلو درگذشت.

از آنجا که این کودک پیش از سلب تابعیت مادرش به دنیا آمده بود، همچنان یک شهروند بریتانیایی محسوب می‌شد.

مرگ این نوزاد با انتقاد تند تعدادی از مقام‌های عالی‌رتبه حزب کارگر روبه‌رو شد. آنها دولت را در بی‌عملی برای حفاظت از جان این نوزاد متهم کردند.

سخنگوی دولت انگلیس نیز این اتفاق را یک تراژدی توصیف کرد.

49311

برچسب‌ها:

نظر شما