شناسهٔ خبر: 31642943 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

هشتگ‌ روز

# رئیسی # پرستویی # مشایخی #تختی # تتلو #حسین_هدایتی

صاحب‌خبر -

انتخاب حجت‌الاسلام رئیسی به‌عنوان رئیس جدید قوه قضائیه واکنش‌های مختلفی را در سطح جامعه و به‌ویژه سیاست بین‌الملل به دنبال داشت. غربی‌ها همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد جوسازی منفی علیه این انتخاب را در رسانه‌های خود آغاز کرده‌اند و واکنش وزارت خارجه آمریکا که اعلام کرده بود: «انتخاب رئیسی به‌عنوان رئیس جدید قوه قضائیه شرم‌آور است»، واکنش تند کاربران ایرانی در توییتر را به دنبال داشت.  یکی از کاربران در واکنش به این اظهارات جنجالی در توییتی جالب نوشته بود:   «این واکنش وقیحانه نشون میده رهبر انقلاب باز هم با انتخاب درستشون زدن به هدف که صدای غربی‌ها این‌طوری در اومد!»
نکته قابل توجه دیگر اما انتظارات بسیار بالا از رئیسی برای تغییر در سیستم قضائی کشور برای مبارزه جدی با فساد است. درواقع در شرایط کنونی فسادستیزی و برقراری عدالت و از بین بردن تبعیض مهمترین خواسته‌ای است که مردم در شبکه‌های اجتماعی از رئیس جدید قوه قضائیه انتظار دارند. هشت توصیه بسیار مهم رهبری انقلاب برای تحول دستگاه قضا هم از مسائل مهمی بود که مورد توجه مردم قرار گرفت.
.

انتشار صحبت‌های متهم ردیف دوم دادگاه حسین هدایتی یک‌بار دیگر در فضای مجازی این بحث را ایجاد کرده که «آیا سلبریتی‌ها باید لایک‌ها و فالوورهای‌شان را جدی بگیرند»؟
ایسنا از این متهم نقل‌قول کرده: «آقای هدایتی! در بازداشتگاه به من گفتید هزینه بازداشتم برای حاکمیت گران است. یک‌میلیون و ۲۰۰‌هزار فالوور و طرفدار دارم و همان‌طور که کارگران لوله نورد اهواز را به خیابان آوردم، این یک‌میلیون و ۲۰۰‌هزار نفر را نیز به خیابان می‌آورم.»
این صحبت‌ها در فضای مجازی بحث پرشوری را راه انداخته. کاربری نوشته: «مشکل چهره‌های شناخته‌شده این است که نمی‌دانند در مواقع لزوم نمی‌توانند روی طرفدارهای خود حساب کنند. چون بخش اعظمی از هواداران حاضر نیستند هزینه‌های اجتماعی و سیاسی بدهند؛ که اگر این‌گونه بود، الان طرفداران هدایتی و تتلو رفتار دیگری داشتند.» این توییت بحث‌های دنباله‌داری را با خود به‌همراه داشت، مثل: «یعنی بدبخت هدایتی واقعا فالوورهای خودش را باور کرده‌ و پشتش به آنها گرم بود؟»

صحبت‌های پرویز پرستویی و البته بهنوش طباطبایی در نقد صحبت‌های جمشید مشایخی درباره‌ مرگ غلامرضا تختی که گفته بود به‌ نظرش می‌رسد تختی خودکشی کرده است؛ واکنش‌های پررنگی در فضای مجازی به‌وجود آورد.
در پاسخ نظر مشایخی؛ پرستویی و طباطبایی با اسطوره نامیدن تختی گفته بودند که این اسطوره‌شکنی‌ها اتفاق خوبی نیست. اتفاقی که واکنش‌های بسیاری به‌ بار آورد و کاربران فضای مجازی به این بت‌سازی اعتراض کردند. ازجمله کاربری که گفت: «این که تختی پهلوان بود، بزرگ بود و بزرگ هست، هیچ ارتباطی به این نداره که درباره زندگیش و مرگش نباید حرف زده بشه، چون‌ ممکنه خدشه بهش وارد و تخریب بشه. اتفاقا به دلیل همون صفاتی که گفته شد، مردم می‌خوان و حق دارن بدونن چه بر سر قهرمان و پهلوانشون اومده و بعد ۵۰سال هم دیگه تقریبا مشخص شده که سرنوشت مرگ‌ تختی چگونه رقم خورده، با این وجود باز هم نامش و رسمش برای مردم‌ محترمه، نیازی نیست امثال پرستویی و بهنوش طباطبایی کاسه داغ‌تر از آش بشن.»
برخی نیز به زبان طنز به این موضوع واکنش نشان داده بودند:   «جریان پرستویی و طباطبایی همون جریان بنده خدایی هست که تو مراسم ختم گفتند مرحوم وصیت کردند مشکی نپوشین؛ اما یک نفر اون وسط گفتن مرحوم غلط کردند، ما به احترامشون سیاه
می‌پوشیم!»

نظر شما