شناسهٔ خبر: 31598761 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واحدهای اقامتی قم در ایام نوروز ظرفیت پذیرش ۵۷ هزار مسافر در روز را دارند

R7854/P1336/S6,62/CT11

مدیر کل میراث فرهنگی استان قم گفت: در تعطیلات نوروز روزانه ظرفیت پذیرش ۵۷ هزار و ۶۰۰ نفر در واحدهای اقامتی زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، آموزش و پرورش و شهرداری قم وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حمید یزدانی در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر که در سالن امام جواد استانداری برگزار شد، اظهار داشت: به 170 واحد اقامتی شخصی اخطار دادیم و 30 واحد را هم پلمپ کردیم و در حال شناسایی واحدهای اقامتی غیر مجاز هستیم که این واحدها زیرنظر سازمان میراث فرهنگی نیستند.

وی با بیان اینکه بازدید از واحدهای گردشگری استان یک ماه پیش آغاز شده است، گفت: این بازدیدها پس از عید نوروز ادامه دارد، به 13 واحد اخطار دادیم و یک واحد گردشگری متخلف نیز پلمپ شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان قم بیان کرد: ظرفیت خانه‌های مسافر در قم 5550 نفر است که 14 هزار نفر ظرفیت آموزش و پرورش است،اطلاع رسانی به مسافران را در قالب بنرها، بروشورها و کیوسک‌های راهنمایی در ایام نوروز انجام می شود.

یزدانی عنوان کرد: در تعطیلات نوروز روزانه ظرفیت پذیرش 57 هزار و 600 تَن در واحدهای اقامتی زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، آموزش و پرورش و شهرداری قم وجود دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 287 واحد اقامتی شامل 35 واحد هتل، 28 واحد هتل آپارتمان، 58 واحد مهمانپذیر و 166 واحد خانه مسافر و همچنین 100 مجتمع بین راهی و پذیرایی در استان قم پذیرای زائران و مسافران هستند.

یزدانی بیان کرد: اسکان مسافرین نوروزی استان قم را با واحدهای اقامتی است و در صورت پر شدن ظرفیت این واحدها، اسکان مسافرین نوروزی در واحدهای دیگر انجام می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان قم با بیان اینکه اطلاع رسانی به مسافران در ورودی‌های شهر قم صورت می‌گیرد،ادامه داد:شهرداری قم هشت کیوسک شهرداری برای اطلاع رسانی در شهربرپامی کند که نمایندگان بخش خصوصی در این کیوسک‌ها حضور پیدا می‌کنند، اداره میرای فرهنگی هم چهار کیوسک در این برای اطلاع رسانی ایجاد می‌کند.

یزدانی خاطرنشان کرد: ازهمه ظرفیت‌های بخش خصوصی در زمینه گردشگری برای اطلاع رسانی به مسافرین نوروزی استفاده خواهیم کرد تا جاذبه‌های قم را به این مسافرین معرفی کنیم، 22 هزار نقشه برای مسافرین نوروزی در استان قم آماده کردیم که مسیر گردشگری در این نقشه‌ها مشخص شده است.

انتهای پیام/ ت

نظر شما