شناسهٔ خبر: 31567216 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آلمان و بلژیک از برنامه «رنسانس اروپایی» فرانسه استقبال کردند

وزیر دادگستری آلمان با انتشار پیامی در یکی از شبکه‌های اجتماعی از برنامه اصلاحات اروپایی مورد‌نظر رئیس‌جمهور فرانسه استقبال کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کاترینا بارلی» وزیر دادگستری آلمان امروز از برنامه اصلاحات پیشنهادی «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه استقبال کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، بارلی با تشکر از برنامه ماکرون موسوم به «رنسانس اروپایی» گفت که اروپا نیازمند اتحاد است و باید قوی‌تر شود.

وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: « امانوئل ماکرون عزیز، برای ابتکار عمل از شما ممنونم. ما اروپایی‌ها باید در کنار هم باشیم و اروپا را با کمک هم قدرتمند کنیم.»

دولت بلژیک نیز روز سه شنبه از پیشنهاد رئیس جمهور فرانسه مبنی بر انجام اصلاحات اروپایی استقبال کرده است. 

ماکرون با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی اروپا که قرار است ماه می برگزار شود، برنامه‌ای را برای اعمال اصلاحات در اتحادیه اروپا منتشر کرد. رئیس‌جمهور فرانسه برنامه‌ای را مطرح کرده که معتقد است از دموکراسی در اروپا حمایت خواهد کرد و شامل کنترل مرزها و اعمال جریمه‌های بیشتر برای شرکت‌هایی خواهد بود که به محیط‌زیست آسیب می‌رسانند یا تخلف مالیاتی دارند.

این پیشنهاد با توجه به تداوم قدرت گرفتن گروه‌های راست‌گرا و ملی‌گرا (ناسیونالیست‌ها) صورت می‌گیرد و از کشورهای اروپایی خواسته شده است  تا به نوعی «رنسانس اروپایی» روی آورند.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما