شناسهٔ خبر: 31522140 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فسخ قرارداد‌های راکد در شهرک‌های صنعتی فارس

تا پایان امسال قرارداد‌های راکد صنعتگران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس قبل از سال ۹۲ فسخ می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر حقوقی و امور قرارداد‌های شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در پنجمین جلسه هیأت حل اختلاف و داوری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در استان گفت: ۳۰ پرونده راکد صنعتگرانی که قبل از ۱۳۹۲ با این شرکت قرارداد منعقد کرده، اما ساخت و سازی نداشته اند بررسی و تعیین تکلیف شد.

خالد فتوحی افزود: با بررسی این پرونده‌ها در نهایت ۱۲ پرونده منجر به فسخ قطعی، ۱۶ پرونده منجر به اعطای مهلت، یک پرونده انصراف و یک پرونده از دستور کار خارج شد.
وی گفت: حدود ۲۸ هزار و ۲۲۴ مترمربع زمین در شهرک‌های صنعتی که متقاضیان پس از گذشت مهلت قانونی و اخطار‌های مختلف و اعطای مهلت مجدد نسبت به ساخت‌وساز اقدام نکرده بودند بازپس‌گیری و آزاد شد تا به متقاضیانی که توان و شرایط لازم برای ایجاد واحد صنعتی دارند واگذار شود.
مدیر حقوقی و امور قرارداد‌های شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اظهارداشت: با واگذاری اراضی راکد به متقاضیان دیگر، روند ساخت‌ و ساز و اجرای طرح‌های صنعتی شتاب می‌گیرد.
وی تصریح کرد: با نظارت بر روند ساخت‌ و ساز واحد‌های صنعتی و تعیین فرصت قانونی و مهلت برای ساخت‌ و ساز، امکان بورس‌بازی زمین و سوءاستفاده افراد سودجو در فضای شهرک‌های صنعتی فارس وجود ندارد.
مدیر حقوقی و امور قرارداد‌های شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تعیین‌تکلیف قرارداد‌های راکد و غیرفعال از طریق هیأت حل‌اختلاف و داوری را یک راهکار تخصصی در برخورد با واحد‌های متخلف بدون ارجاع به مراجع قضایی دانست و خاطرنشان کرد: فسخ قرارداد‌های راکد و غیرفعال در شهرک‌های صنعتی با جدیت دنبال خواهد شد تا به‌واسطه آن، زمین موردنیاز برای سرمایه‌گذاران واقعی برای ایجاد واحد‌های تولیدی و فرصت‌های شغلی در سطح این استان فراهم شود.

نظر شما