شناسهٔ خبر: 31502584 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

دانش آموخته شریف برنده جایزه فاینمن ۲۰۱۹ شد

جایزه تدریس برتر«فاینمن ٢٠١٩» دانشگاه فناوری کالیفرنیا به علی حاجی میری دانش آموخته رشته مهندسی الکترونیک دانشگاه صنعتی شریف اعطا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از دانشگاه صنعتی شریف، حاجی میری، استاد مهندسی برق، مهندسی پزشکی و شاخه های مهندسی و علوم کاربردی، جایزه بهترین تدریس دانشگاه فناوری کالیفرنیا موسوم به جایزه فاینمن سال ٢٠١٩ را از آن خود کرد.

 

حاجی میری توسط دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه فناوری کالیفرنیا نامزد دریافت این جایزه شد که همراهی اعضا را نیز دانشگاه را در پی داشت.

 

حاجی‌میری استاد، مخترع و کارآفرین در حوزه مهندسی برق است که در حال حاضر دارای کرسی استادی تامس جی. مایرز مهندسی برق در مؤسسه فناوری کالیفرنیا (کلتک) است.

 

وی کتاب های مهمی به قلم دراورده است از جمله : کتاب طراحی نویز های کم نویز با همکاری یکی از همکارانش به نام توماس هیل لی که در سال ۱۹۹۹ به چاپ رسید.

 

دروس تدریسی حاجی میری حاوی عناوین بسیار مشکل و چالشی است ولی شوخ طبعی و بینش حاجی میری، به موضوعات، زندگی می بخشد.

 

حاجی میری که از افتخارآفرینان المپیادهای علمی در کشور و برنده مدال طلای المپیاد ملی فیزیک و مدال برنز بیست ‌و یکمین المپیاد بین‌المللی فیزیک در هلند است، سال ۱۳۷۳ تحصیلات کارشناسی خود را در رشته مهندسی الکترونیک در دانشگاه صنعتی شریف به پایان برده و مدارک فوق لیسانس و دکتری خود را نیز در رشته مهندسی برق از دانشگاه استنفورد دریافت کرده است.

 

وی علاوه بر فعالیت‌های مستمر در بخش‌های تحقیقاتی و صنعتی ریزتراشه در سال ۱۹۹۸ به عنوان دانشیار مهندسی الکترونیک و رییس آزمایشگاه‌های میکروالکترونیک و نویز به موسسه فنی کالیفرنیا ملحق شد.

 

همچنین، زمینه‌ اصلی تحقیقات دکتر حاجی میری، مدارهای پیوسته با سرعت بالا و RF است.

 

وی برنده مشترک جایزه مقاله ۱۹۹۷ Jack kilby از کنفرانس بین‌المللی مدارهای ISSCC بوده و سه بار نیز برنده جایزه همکاری دانشکده IBMو جایزه موسسه ملی علوم CAREER شده است.

 

یادآور می شود، حاجی میری سال ۱۳۸۳ به عنوان یکی از ۱۰۰ مخترع جوان برتر جهان انتخاب شد.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما