شناسهٔ خبر: 31495310 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

نخستین مربی ایرانی در تاریخ جام جهانی

صاحب‌خبر -

پیروزی برابر استرالیا و صعود با دست خودمان به جام جهانی بالاخره کار خودش را کرد و باعث ماندنی شدن مهران شاهین‌طبع در تیم ملی شد. اگرچه پایه‌های حضور او آنقدرها هم سست نشده بود اما به اندازه‌ای امکان رفتنش از تیم ملی وجود داشت که خودش اعلام کرده بود شاید در جام جهانی روی نیمکت بسکتبال نباشد. در واقع هم شاید صعود با نتایج دیگر تیم‌ها جایگاه او در تیم ملی را تا حدودی متزلزل می‌کرد و این امکان را به وجود می‌آورد تا در جام جهانی شاهد حضور مربی دیگری روی نیمکت تیم ملی باشیم. با این حال حالا که تیم ملی با پیروزی در تهران جشن صعود گرفت، رییس فدراسیون هم از تمدید قرارداد با او خبر داده است.

 

مهران شاهین طبع و دستیارانش در حالی پنجره ششم انتخابی جام جهانی را به سلامت به پایان بردند و با پیروزی برابر استرالیا جشن صعود گرفتند که قراردادشان در پایان سال جاری به اتمام می‌رسد. اتفاقی که پیش از این هم باعث شده بود تا برخی حرف و حدیث‌ها درباره سرنوشت نیمکت تیم ملی در جام جهانی مطرح شود. با این حال رییس فدراسیون به تازگی اعلام کرده که قرارداد مهران شاهین‌طبع برای یک سال دیگر و تا پایان سال آینده میلادی تمدید می‌شود. این تمدید به این معناست که سرنوشت بسکتبال ایران در جام جهانی و به تبع آن رقابت‌های المپیک به شاهین‌طبع واگذار خواهد شد.

 

رامین طباطبایی رییس فدراسیون بسکتبال درباره پایان قراردادهای کادر فنی تیم ملی و تمدید آن گفت: «قراردادهای فدراسیون با اعضای کادر فنی تیم ملی به صورت سالیانه منعقد می‌شود. قرارداد شاهین‌طبع و همکارانش در پایان امسال تمام می‌شود اما این قرارداد برای یک سال دیگر تمدید خواهد شد.»

 

او ضمن دفاع از عملکرد مهران شاهین طبع و دیگر اعضای کادر فنی تیم ملی ادامه داد: «شاهین‌طبع برای تیم ملی وقت می‌گذارد. حتی وقتی تیم برنامه‌ای ندارد او در فدراسیون است و برای تیم ملی برنامه‌ریزی می‌کند.»

 

رییس فدراسیون بسکتبال صعود به جام جهانی و کسب نتیجه مدنظر فدراسیون را علت تمدید قرارداد شاهین‌طبع اعلام می‌کند: «گذشته از اینها تیم ملی بسکتبال با هدایت شاهین‌طبع نتیجه موردنظر که کسب سهمیه جام جهانی بود را به دست آورد. بنابراین هیچ دلیلی برای تغییرکادر فنی نداریم.»

 

مهران شاهین‌طبع از بیست و چهارم بهمن ماه سال گذشته و درست یک ماه پس از تغییر مدیریت فدراسیون بسکتبال، هدایت تیم ملی را برعهده گرفت.

 

 او در واقع جایگزین مهران حاتمی شد که بعد از قطع همکاری باوئرمن با بسکتبال ایران، عهده‌دار هدایت ملی‌پوشان شده بود.

 

محسن آجرلو

 

نظر شما