شناسهٔ خبر: 31483926 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه کرمان: مشکلات جامعه امروز ریشه در تربیت نادرست دارد

R7860/P/S6,67/CT11

امام جمعه کرمان با بیان اینکه مشکلات جامعه امروز ما از تربیت نادرست است گفت: جایگاه کشور در حوزه علمی مطلوب است اما جای تربیت بسیار خالی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی صبح امروز در همایش هفته تربیت اسلامی که با حضور معلمان پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان برگزار شد با بیان اینکه مشکل امروز جامعه ما کسری تربیت است اظهار داشت: علم در یک حد نصابی در جامعه امروز وجود دارد و می‌توان گفت که جایگاه کشور در حوزه علمی مطلوب است اما جای تربیت بسیار خالی است.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات جامعه امروز ما از تربیت نادرست است گفت: هر کاری نیازمند دانش لازم آن در مرحله اول است و آموزش برای هر کاری ضروری است همان طور که انبیای الهی مدت‌ها تحت آموزش قرار گرفتند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در کنار آموزش مسئله مطالعه مورد اهمیت است و انسان باید با مطالعه علم خود را به‌روز کند افزود: فردی که ماموریت تربیت انسان را برعهده دارد باید مطالعه دقیق و عمیق داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اینکه البته چیزهایی هم هست که در تجربه به دست می‌آید بیان کرد: همه چیز به آموزش، مطالعه و تجربه ختم نمی‌شود و معلم باید انگیزه تربیت متعلم را داشته باشد و با انگیزه است که دلسوزی‌ها آغاز می‌شود.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه انگیزه است که معلم را مانند شمع آب می‌کند تا انسان تربیت شود گفت: اینکه در تربیت موفق نیستیم نشان از عدم انگیزه کافی است و معلمان ما در تربیت دانش‌آموز باید انگیزه داشته باشند و دلسوزی کنند.

وی با اشاره به اینکه محدوده مسئولیتی یک معلم با سایر مسئولیت‌ها بسیار متفاوت و ویژه است عنوان کرد: معلم انسان می‌سازد و نباید فکر و ذهن او درگیر حقوق بیشتر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه تربیت دانش‌آموز نیازمند برنامه مشخص و دقیق است افزود: نمی‌شود بدون برنامه دانش‌آموز تربیت کرد و آغاز و پایان برنامه باید مشخص باشد.

وی با اشاره به اینکه معلم در رفتار دانش‌آموز بسیار اثر دارد و مسائلی چون لباس پوشیدن، ادبیات، رفتار و عدالت معلم بسیار در یک دانش‌آموز اثرگذار است بیان کرد: معلمان ما باید با رفتار خود بچه‌ها را تربیت کنند.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه اگر در راه سخت پرثواب معلمی وارد شدید نهایت تلاش خود را انجام بدهید چرا که مسئول هستید گفت: واجب نبود شما معلم بشوید اما حالا که این راه را انتخاب کردید مسئول هستید چرا که رفتار آینده دانش‌آموز بستگی به رفتار امروز شما دارد.

انتهای پیام/ح

نظر شما