شناسهٔ خبر: 31459482 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

سردار سلیمانی: چرا اینقدر دشمنان اصرار بر برجام دو دارند

فرمانده سپاه قدس با تاکید براینکه دفاع مقدس گنجینه گران بهایی است و هیچ چیز به اندازه دفاع مقدس بر جامعه نمی تواند تاثیر داشته باشد ، گفت: ویژگی های دفاع مقدس در هیچ جامعیتی وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه کرمان در دفاع از انقلاب جزو استان های سرآمد است در حالی که جزو دور افتاده ترین شهر از مراکز فرهنگی قبل از انقلاب بود گفت: استان کرمان در پیروی، تاسی و تبلیغ ولایت فقیه نقش موثری دارد و مفتخر به وجود شخصیت های بزرگی چون شهید باهنر و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی است .

سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی روز پنجشنبه در کنگره بزرگداشت 6500 شهید استان کرمان افزود: افکاری وجود دارد که دنبال تشکیک در ذهن مردم است و می خواهد بین اسلام و ایران ندانسته یا دانسته جدایی ایجاد کند. 
وی با اشاره به شرایط گذشته حاکم بر عراق و وجود داعش در این کشور، افزود : اگر این موج که در عراق چهار هزار انتحاری داشت و با تکبیر و الله اکبر انتحار می کرد، به نزدیکی مرزهای ما رسید ، اگر قدرت دین و اسلام نبود آیا با قدرت دیگری می شد با آن مواجه شد. 
وی تاکید کرد: یکی از مهمترین شاهکارهای امام راحل (ره) این بود که ایران را مهد اسلام و اسلام را پشتوانه ایران قرار داد و چارچوب استوانه های آن را طوری تنظیم کرد که قابل تفکیک نباشند. 
وی با تاکید بر اینکه هیچ کشوری به اندازه ایران در منطقه اقتدار ندارد، تصریح کرد: این حرف، حرف من نیست بلکه حرف دشمنان است. 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به فرق بین اقتدار و قدرت، عنوان کرد: بسیاری از کشورها قدرت دارند اما اقتدار ندارند و اینکه ترامپ می گوید اگر هزینه های ما را ندهید ما نمی توانیم امنیت شما را ایجاد کنیم ، نشان می دهد که اقتدار ندارد. 
سردار سلیمانی با بیان اینکه اروپا فاقد اقتدار است و اقتدار آن عاریه ای است، گفت: برخی کشورها بانک پول دارند اما کوتله های سیاسی هستند اما ایران اسلامی به دلیل داشتن ملتی بزرگ، دانا و بصیر و و نیز قدرت صنعتی، اقتدار دارد . 
وی تاکید کرد: اقتدار اصلی در توسل به اسلام و مذهب است و تاثیر اسلام بر پیروزی های این ملت به خوبی قابل مشاهده و بیان است. 
سردار سلیمانی تصریح کرد: رهبری که اداره کشور را در دنیا به دست دارد، فهم ، اراده ، قدرت، حکمت و تقوای او نسبت به مردم و علاقه او نسبت به مردمش و اعتقاد او نسبت به چیزی که بیان می کند بسیار مهم است؛ و در دوره امام و رهبری خصوصیت رهبری انقلاب اسلامی، فضائل رهبری و اخلاق رهبری مهمترین عامل اقتدار ما بوده است. 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دارا بودن انسان های فداکار و ایثارگر را از دیگر شاخصه های اقتدار ایران اسلامی برشمرد و ادامه داد: اگر ملتی از انسان های فداکار و ایثارگر تهی شود، فاقد دفاع می شود زیرا دفاع یک نیروی مسلح شکل داده تمثیلی نیست و اگر ملتی پشتوانه ارتش قرار گرفت، شاخص اقتدار است و دفاع او عمق دارد و ما از این خصیصه در کشور زیاد داریم. 
سردار سلیمانی یادآور شد: دشمن با سه عامل ارعاب و ترساندن، اتحاد سازی ناپایدار و وابستگی دشمن سعی می کند ملت ها را تسلیم خود کند. 
وی تصریح کرد: در رویکرد ارعاب و ترساندن دشمن سعی می کند که با ترساندن و با ساز و کارها و اتحادسازی های ناپایدار خود خوف ایجاد کند و این موضوع را در خیلی از جاها دیدیم که هر جا حرکتی می کند زلزله ای می شود و از هم پاشیدگی رخ می دهد. 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر این مطلب که دشمن شکستش در برابر ما حتمی است، گفت: دشمن به دلیل روحیه استکباری و تحقیر ملت ها، نادیدن انگاشتن ملت ها و منافع کشورها، سرمایه گذاری در حکومت های نامشروع، تکیه بر نظام های نامشروع، تضاد شدید فرهنگی، ناتوانی قدرت های ایجاد شده در منطقه، سرقت منابع ملت ها و فقیر نگهداشت ملت ها و ناامن کردن مناطقی که در آنها حضور می یابد در رویارویی با ما شکست می خورد. 
سردار سلیمانی با اشاره به روحیه استکباری دشمن و تحقیر ملت ها اظهارداشت: این روحیه آنها را در همه جا می بینیم و نمونه آن وقتی است که ترامپ که می خواهد یک تریلیون پول از کشورهای عربی بگیرد اما آنچنان تحقیرشان می کند که به عنوان مسلمان خجالت می کشیم. 
وی با بیان اینکه تحقیر ملت ها و نادیده گرفتن آنها جز ذات استکبار است و آن را جز عوامل اصلی قدرت خود می داند، ادامه داد: یکی از اقدامات دیگری که در ذات دشمن وجود دارد، تکیه بر نظام های نامشروع و ناتوانی قدرت های ایجاد شده در منطقه است. 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این مطلب که تمامی عوامل شکست در درون دشمن است و هرگز نمی تواند از عوامل شیطانی عقب نشینی کند، گفت: دشمن در هر منطقه ای که ورود کرده، منطقه را ناامن کرده است و پیدا نمی کنید در جایی وارد شده باشد و با حضور و قدرت خود برای آن منطقه ایجاد امنیت کرده باشد. 
سردار سلیمانی یاد آور شد: دشمن بالغ بر 20 سال است که عراق را با ناارامی های مصنوعی درگیر نگه داشته اند و یا وارد افغانستان شده اند که امنیت ایجاد کنند اما به جای طالبان، داعش هم توسعه پیدا کرده است و آمریکا به فکر نجات خود در افغانستان است. 
وی گفت: آنچه ایران را پیروز کرد و عنصر اساسی پیروزی ایران، اسلام بود و تاکید به اسلام در زمان امام و در دوره رهبری امام امروز جامعه همین است و اگر اتکا به اسلام و تمسک به اسلام نباشد این پیروزی ها به سادگی اتفاق نمی افتد و با تمسک به اسلام توانستیم ایران و منافع آن را حفظ کنیم. 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در هیچ تصمیم گیری در نظام و در سطح عالی نظام امکان ندارد تصمیمی به نقطه تصمیم و اجرا برسد که در صدر آن منافع ایران نباشد، زیرا ایران و اسلام از هم تفکیک شدنی نیستند. 
سردار سلیمانی ادامه داد: در جمهوری اسلامی قبل از سقوط صدام و قبل از انقلاب اگر به ارتش ایران و نیروهای مسلح مراجعه می کردیم در دکترین نظامی آنها بعث عراق، دشمن بود اما این کارکرد را اگر امروز نگاه کنیم در دیدگاه نیروهای مسلح ایران و در دکترین و استراتژی ما و در استراتژی آن سوی مرز و دولت عراق و نگاه دو ملت امروز عراق از قلعه دشمنی با ایران تبدیل به قلعه دوستی با ایران شده است و ایران نگاهی از نگرانی به سمت مرزهای جنوبی و غربی خود ندارد و فکر می کند که دژ مستحکمی برای دفاع از ایران است و همین عراقی ها بودند که سربازان آمریکایی را وادار به فرار کردند و اگر این منافع ایران نیست، پس چیست؟ 
وی با طرح این سوال که مگر تبدیل دشمنی تاریخی به دوستی بی نظیر منافع نیست؟ گفت: باید دید این کار با چه قدرتی حاصل شده است و یقینا این کار با قدرت اسلام و انقلاب حاصل شده است. 
وی خاطرنشان کرد: قدرت اسلام و انقلاب در این بود که امام آمد، اسلام ناب را نمایان و تبیین کرد و استکبار و خطرات آن را نیز تبیین و مشخص کرد لذا انقلاب که شد جریان های اسلامی شکل گرفتند. 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر دشمنی ها و این سدهای مستحکم در برابر دشمن نبود، اگر این دو قدرت قدرتمند مقاومت در دو سر فلسطین نبود، با این حجم امکاناتی که دنیا در اختیار آنها قرار می دهد، دنیا جهان اسلام و ایران را آزاد می گذاشت. 
سردار سلیمانی به وجود قدرت ارزشمندی مانند حزب الله در مرزهای شمالی و گروه های ارزشمندی از گروه های اسلامی فلسطینی که در اثر انقلاب ایجاد شده است اشاره و بیان کرد: توان تحمل دشمنان از جنگ 33 روزه به دو روز رسیده است و این از اثرات این انقلاب اسلامی، اثرات اسلام بر ایران و استحکام ایران است. 
وی با طرح این سوال که چرا اینقدر دشمنان اصرار بر برجام دو دارند، گفت: از اول برای آنها مشهود بود که برجام سه ضلعی است اما اوباما در دوره خود فکر کمی کرد به اضلاع دوم و سوم در ادامه می رسد اما این آدم عجولی که اکنون پای کار آمده فکر می کرد که یکباره به سه ضلع آن می رسد. 
وی گفت: برجام دو برای آن مطرح شده که قدرت اسلام اصلی و نابی که در مقابل اسلام وهابی یهودی شکل گرفته خشکانده شود، ادامه داد: این موضوع در هم آنجا ختم نمی شود و برجام سوم مطرح می شود و چشمه آن ایران است. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خداوند را سپاسگزارم که در این کنگره بسیار ارزشمند که به یاد 6500 شهید استان کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان و در واقع شهدایی که در بستر لشکر ارزشمند ثارالله رزمیدند و از نظام اسلامی و اسلام دفاع کردند و به شهادت رسیدند حضور دارم. 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از کنگره بزرگداشت 6500 شهید استان کرمان به عنوان برنامه ای بسیار عمیق و پربار یاد کرد و ادامه داد: دست مبارک رهبری را به خاطر بیانات بسیار بلند و ارزشمندشان در طلیعه این برنامه برای مردم کرمان بیان داشتند را به نیابت از همه شما می بوسم و از خداوند متعال طول عمر بابرکت برای ایشان خواستاریم. 
سردار سلیمانی به ارزش پاسداشت و گرامیداشت شهدا اشاره و بیان کرد: امام جمعه سابق کرمان نقش بسیار ارزنده ای در تربیت و اخلاق دارند و در دوران دفاع مقدس نیز پیوسته پشتیبان دفاع مقدس بودند و دست ایشان را می بوسم و از همه اقدمات ایشان تقدیر می کنم. 
وی به خصوصیات کرمان اشاره کرد و گفت: کرمان یکی از شهرهای کشور ما در قبل از انقلاب بود که با فساد حکومتی سازماندهی شده نظام سابق مقابله کرد و به همین دلیل هیچ یک از مظاهر فساد که در دیگر استان ها و شهرها توانستند بروز کنند در کرمان نتواستند به منصه ظهور برسند و در ابتدای حرکت مواجه با شکست شدند و دست رد مردم کرمان بر سینه این افکار پلید انتشار فساد خورد و رد شد. 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: کرمان در دفاع از انقلاب جزو استان های سرآمد است، در حالی که جز شرقی ترین و دورافتاده ترین و استانی فاصله دار با مراکز فرهنگی موثر در انقلاب در دوران قبل از انقلاب بود اما در ابعاد گوناگون در مساله انقلاب تاثیر به سزایی داشت و کرمان شخصیت های بزرگی چون شهید باهنر، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را دارد . 
سردار سلیمانی یادآور شد:کرمان افتخار دارد که علمای این شهر در صدر مجاهدت ها در قبل و بعد از انقلاب بودند و در زمان دفاع مقدس اغلب علمای کرمان و یا فرزندانشان در دفاع مقدس حضور یافتند. 
وی گفت: کرمان در دفاع مقدس نیز نقش بزرگی داشت به رغم آنکه کرمان دارای جمعیتی قریب یک و نیم میلیون نفر بود اما بالغ بر 120 هزار رزمنده را به دفاع مقدس اعزام کرد و سهم قابل توجهی نسبت به جمعیت داشت. 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: استان کرمان در ابعاد گوناگونی حتی در بحث دفاع از ولایت چه در دوره امام راحل و چه در دوران امام امروز جامعه، حضرت آیت الت الله العظمی امام خامنه ای در پیروی و تاسی و تبلیغ این جایگاه نقش مهمی را داشت. 
سردار سلیمانی یادآور شد: اولین منبری که بحث مرجعیت رهبری را در ابتدای رهبری اعلام کرد، منبر کرمان بود و کرمان نقش ارزنده ای در تبیین و اعلام این حقیقت داشت. 
وی با اشاره به اینکه مردم کرمان همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند نجیب، صبور، ارزشمند، قابل تقدیر و قابل تقدیس هستند، تاکید کرد: یاد و نام و ارزش های این مردم لازم است گرامی داشته شود. 
وی تاکید کرد: یکی از ویژگی های این پاسداشت ها این است که ارزش هایی که کسانی توفیق درک آنها را نداشته اند را نمایان می کند و این نسل جوان و نوجوانی را که در عطش چنین صحنه هایی به سر می برد را با آنها آشنا می کند. 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر این مطلب که دفاع مقدس گنجینه گرانبهایی است، ادامه داد: دلیل تاکید بر استمرار در این کنگره ها و راهیان نور این است که دفاع مقدس ویژگی هایی دارد که در هیچ یک از آثار انقلاب به این خوبی و جامعیت وجود ندارد. 
سردار سلیمانی گفت: همانگونه که این انقلاب توانست ساختار پوسیده ستم شاهی را سرنگون کند و نظام با ساختار مردمی و اسلامی را جایگزین کنند، آنچه تهدید دشمن و بحرانی که دشمن علیه ملت ایجاد شده بود را تبدیل به فرصت کرد، دفاع مقدس بود. 
وی ادامه داد: امروز و در سراسر کشور مزارهای پرافتخار شهدا وجود دارد که اثر بالایی در زنده کردن ارز شهای دینی داشت و دفاع مقدس در تمایاندن فرهنگ اسلام بالاترین تاثیر راپس از انقلاب داشت و خودش انقلابی در کنار انقلاب بود. 
وی تاکید کرد: امام راحل انقلاب فرهنگی را انقلاب دوم دانستند و مظهر اساسی انقلاب فرهنگی دفاع مقدس بود که قدرت دین و قدرت اتکا به دین را نشان داد. 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دفاع مقدس مدرسه شد و در همین حوادث مدافعان دفاع از حرم و ایجاد فرهنگ جدید و اثرگذار آن شکل گرفت، ادامه داد: اگر آن فرهنگ به ظهور نرسیده بود و ثبت نشده بود و عملی انجام نگردیده بود بعید می دانم بحث دفاع از حرم به این زیبایی شکل می گرفت و این سرمشق گرفته از فرهنگ دفاع مقدس بود. 
سردار سلیمانی تاکید کرد: دفاع از حرم در حقیقت دفاع از حریم و حرم انسانیت بود و در اینجا و هرکجا این نوع اجتماعات برگزار شود جامعه ما نیازمند ان است و ارزشمند است . 
وی با بیان اینکه درباره شهید چند نکته مورد توجه است، گفت: چند خصوصیت در شهدا مشاهده کرده ایم و به نظر من یکی از دلایل برجستگی شهدا در آیات و روایات این استکه شهید دیگران را و آنچه را که فضیت دارد بر خود برتری می دهد و مقدم می دارد. 
وی گفت: بالاترین فضیلت شهید است لذا خودش را از نعمت های مادی و معنوی محروم کرده و از آنها دست می کشد و حتی از فرصت عمر برای آنچه که ارزش مقدم داشتن بر خود را دارد از جمله دین، کشور، ملت، انسان ها، حرمت ها، حریم ها و یا اینکه همه اینها هستند، می گذرد. 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارداشت: اینکه گفته می شود شهید قبل از کشته شدن و شهادت خود ش به فیض شهادت می رسد و شهادت را درک می کند یک واقعیت است. 
سردار سلیمانی تاکید کرد: شهادت فارغ التحصیل شدن است و نتیجه زحمات و فضایلی است که فرد برای وصول به مقام عظمای بالاتر داشته است. 
وی تاکید کرد: علمای بزرگ ما بین علم به خدا و شهادت ربط می دهند و می گویند معرفت شهید بالاترین معرفت ها است و آن علم به خدا، علم به حور در محضر خداست و به این دلیل وقتی به پدر مادر و همسر و مادران شهدا مراجعه می کنید می بینید همه آثار شهادت در درون شهدا نمایان شد و بعد به شهادت رسیدند. 
وی گفت: شهید به حکم خدا عمل و با میل خود مخالفت می کند و به همین دلیل عظمت پیدا می کند و دلیل این فرزانگی شهدا که امروز پیدا کرده اند و به رغم اینکه بیش از 30 سال از شهادت آنها می گذرد هر روز نام آنها نمایان تر می شودف همین است. 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: امکان محو شدن نام شهید در هیچ دوره ای وجود نداردزیرا شهدا خودشان را فراموش کردند و خدا را یاد کردند. 
وی با بیان اینکه شهدا در زمان عملیات ها هیچ حالتی از ترس و نگرانی در چهره نداشتند ، تاکید کرد: شهدا حقیقتا آسان تر از نانی که ما در راه خدا به فقیر می دهیم جان خود را دادند و خداوند به آنها جان ابدی داد لذا شهدا هر چه پیرامون آنها بیان شود ارزش شنیدن را دارد و به این دلیل این یادواره ها و کنگره ها بسیار ارزشمند است. 
سردار سلیمانی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه، یادآور شد: باید دست و پای این مردم را بوسید، زیرا در کرمان مردم به مانند نهرهایی از انسان ها امدند و به رودخانه خروشان مردم پیوستند و یک شط عظیم را به وجود آوردند و این مردم به رغم همه مشکلاتی که دارند واینکه 40 سال با دشمن می جنگدند به صحنه آمدند. 
وی تاکید کرد: مردم انقلاب را با تمام وجود خود حفظ و حراست می کنند و در طول 40 سال به رغم همه دشمنی ها یی که وجود داشته پیروزی های بزرگی را به دست آورده است و این ملت در طول 40 سال جز پیروزی هیچ چیزی کسب نکرده است حتی اگر در ظاهر پیروز نبوده ایم اما در حقیقت پیروزی های بزرگی حاصل شده است. 

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما