شناسهٔ خبر: 31448003 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

سفر پنهاني تاج به امارات

قرارداد با سرمربي جديد تيم ملي؟

مهدي تاج رئيس فدراسيون فوتبال، چندين و چند قرار کاري داشت و در دفترش با افراد زيادي جلسه گذاشته بود. اما او به مسئول دفترش گفت تمام قرار‌ها را لغو کند چراکه سفري ناگهاني برايش پيش آمده و بايد کشور را ترک کند. ظاهراً مقصد رئيس فدراسيون فوتبال کشور امارات است. يک منبع آگاه در فدراسيون فوتبال به خبر ورزشي گفته که مهدي تاج قرار است با سرمربي آينده تيم ملي ايران جلسه‌اي برگزار کند و به احتمال فراوان در اين جلسه با او براي نشستن روي نيمکت ايران به توافق خواهند رسيد. البته تاج روز چهارشنبه با تکذيب حضور مونتلا روي نيمکت ايران گفت اطلاعي در اين زمينه ندارد و به زودي نام سرمربي جديد ايران را اعلام خواهد کرد.اين اظهارات تاج به آن معناست که فرآيند مذاکرات به خوبي و با سرعت پيش رفته و خيلي زود سرمربي جديد روي نيمکت مي‌نشيند. منظور او از سريع، شايد هفته آينده، شايد قبل از عيد نوروز و شايد ابتداي سال 98 باشد. معمولاً مربيان بزرگ براي امضاي قرارداد با تيمي مثل ايران پيش از آن از امکانات بازديد مي‌کنند ولي شايد مربي جديد ايران اطلاعات کافي را از کي‌روش گرفته و ديگر نيازي نديده که پيش از امضاي قرارداد به کشورمان سفر کند. تاج در اين مدت مذاکرات را خيلي محرمانه پيش برد و اطلاعاتي به نزديکانش در فدراسيون فوتبال هم نداد. همين حالا هم او تأکيد کرده سفرش به خارج از ايران بايد در سکوت باشد و کسي اطلاعاتي درباره آن نداشته باشد. تاج از اين مسئله نگران بود که مبادا افشاي روند مذاکرات و مطرح شدن نام بعضي از مربيان باعث ايجاد مشکلاتي شود. به هر حال بعضي از دلالان ثابت کرده‌اند با دخالت‌ها مي‌توانند قيمت مربيان را افزايش دهند و مشکلاتي به وجود بياورند.سفر تاج به خارج از ايران يک روزه خواهد بود. مدت کوتاه سفرش هم نشان مي‌دهد ملاقات در يکي از کشور‌هاي نزديک است. گفته مي‌شود رئيس فدراسيون فوتبال احتمالاً به امارات سفر مي‌کند تا آنجا با گزينه مورد نظر فدراسيون جلسه داشته باشد. هنوز نامي مطرح نيست و کسي واقعاً نمي‌داند تاج قرار است با چه کسي ديدار و گفتگو کند. در روز‌هاي اخير شايعاتي درباره حضور داليچ در تيم ملي مطرح بوده ولي هنوز اين شايعه هم تأييد نشده است.

بازگشت روز

گرو در اوسترشوند

يکي از تغييرات تيم استقلال در نقل و انتقالات زمستاني، جدا شدن الحاجي گرو از جمع شاگردان وينفرد شفر بود. اين مهاجم نيجريه اي که ابتداي فصل از اوسترشوند سوئد به استقلال ملحق شده بود، اصلي ترين اميد آبي ها براي حل مشکل گلزني و پر کردن جاي خالي تيام بود. اما عملکرد گرو با چيزي که تصور مي شد، متفاوت بود و او تحت فشارهاي زيادي قرار گرفت. به دليل همين فشار روحي، مهاجم نيجريه اي نتوانست نمايش هاي قابل قبولي از خود در ليگ ايران به جا بگذارد و در پايان نيم فصل از تيم استقلال جدا شد. حالا و مدتي پس از جدايي گرو از استقلال، اين بازيکن ديروز پستي در اينستاگرام خود منتشر و در آن اعلام کرد که دوباره به تيم قبلي خود يعني اوسترشوند پيوسته است.

دو گزينه رشتي‌ها

جانشين جادوگر کيست؟

با کنار رفتن علي کريمي از هدايت تيم سپيدرود رشت دو گزينه نام آشنا براي فوتبال گيلان به منظور هدايت سرخ‌هاي گيلاني مطرح شده است. علي نظرمحمدي اولين گزينه‌اي به شمار مي‌رود که در مواقع بحراني نامش براي هدايت هر دو تيم رشتي به زبان آورده مي‌شود. اين مربي جوان و بومي دو سال قبل سپيدرود را از مسابقات ليگ دسته اول به ليگ برتر آورد و هم‌چنين در نيم فصل اول ليگ هفدهم هدايت همين تيم را دست گرفت و با رتبه سيزدهم، نيمکت مربيگري را به علي کريمي سپرد تا اين مربي هم با رتبه سيزدهم ليگ را به پايان برساند.

ديگر مربي‌ سرشناسي که براي هدايت سپيدرود مطرح شده، نادر دست نشان است؛ فردي که قبل از رفتن به مس کرمان به عنوان سرمربي سپيدرود انتخاب شد و حتي شروع به يارگيري هم کرد. اما در اتفاقي غير قابل تصور به طور همزمان خداداد عزيزي هم به عنوان سرمربي فعاليت مي‌کرد و در عمل دو تيم آماده حضور در مسابقات مي‌شدند. همين موضوع باعث جدايي دست نشان و رفتنش به مس کرمان شد. اين مربي مازني سابقه هدايت پگاه و صعود به فينال جام حذفي را در کارنامه دارد و مورد قبول هواداران است. البته شنيده مي‌شود علي نظرمحمدي از شانس بيشتري براي هدايت دوباره سپيدرود برخوردار است و بايد ديد تا قبل از ديدار با استقلال خوزستان کدام فرد به عنوان سرمربي انتخاب مي‌شود.

نظر شما