شناسهٔ خبر: 31443305 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

عبدالله مرسی: عربستان و امارات درکودتا علیه مرسی شرکت داشتند

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید؛ ­پسر محمد مرسی رئیس جمهور پیشین مصر عربستان سعودی و امارات را به مشارکت در کودتا علیه مرسی متهم کرد.
عبدالله مرسی پسر محمد مرسی رئیس جمهور معزول مصر از اظهارات خالد القزاز دبیر سابق مرسی در امور خارجه انتقاد کرد، خالد القزاز در فیلم مستندِ شبکه ماهواره ای الجزیره با عنوان «ساعات آخر» به ایراد اظهاراتی درباره مرسی و کودتا علیه وی پرداخته بود.
عبدالله مرسی در صفحه کاربری خود در فیسبوک نوشت: «شفافیت، امانت داری، مسئولیت و صداقت در ارائه اسناد و انتقال حوادث کجاست؟ مرسی رئیس جمهوری است که حق پاسخگویی و توضیح جزئیات درباره مسائل صورت گرفته در ساعات آخر ریاست جمهوری خود و حتی کودتا را ندارد».
عبدالله مرسی افزود:«مرسی در آخرین ساعات ریاست جمهوری خود نه فقط به علت نیرنگ وزیر دفاع خائن (عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور فعلی مصر که در دوره ریاست جمهوری مرسی وزیر دفاع بود) بلکه به علت خیانت همه نهادهای نظامی و غیرنظامی مصر و در راس آنها گارد ریاست جمهوری که وظیفه حمایت از رئیس جمهور را در برابر کودتای ارتش داشت سرنگون شد و برای اینکار از بحران هایی نظیر بنزین و برق بهره برداری شد و شمار زیادی از نیروهای مدنی وابسته به انقلاب ژانویه با حمایت های مالی برخی کشورهای عربی نظیر عربستان سعودی و امارات مشارکت کردند و رسانه ها و افکار عمومی توسط شبکه های (خبری) وابسته به بازرگانان وابسته به حسنی مبارک با هدف تضمین حمایت های مردمی از کودتا ضد مرسی، مشروعیت و همچنین قانون اساسی این کشور تحریف شد و کودتا مورد استقبال امریکا، صهیونیست ها و طرفداران آنها قرار گرفت».

نظر شما