شناسهٔ خبر: 31434559 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مناظرات دانشجویی؛ فرصتی برای تقویت مهارت استدلال

گروه فرهنگی ــ مدیرکل امور اجتماعی دانشگاه فرهنگیان گفت: مناظره فرصتی برای تقویت تحمل نظرات مخالف و مهارت استدلال در دانشجومعلمان است.

صاحب‌خبر -

مناظرات دانشجویی؛ فرصتی برای تقویت مهارت استدلال

به گزارش ایکنا از البرز، کیانا کاوه، مدیرکل امور اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، روز گذشته، هفتم اسفندماه در مراسم اختتامیه مرحله دانشگاهی و فینال مسابقات مناظره دانشجویی دانشگاه‌های فرهنگیان این استان اظهار کرد: خدا را شاکرم که در این برنامه خوب حضور دارم و شاهد بالندگی و توانمندی دانشجویانمان باشم، این برنامه کمک کرده است که ما هم بیشتر احساس نیاز و ضرورت کنیم که از دانشجویان فعال این استان کمک بگیریم تا بتوانیم از همراهی و ظرفیت آن‌ها در مناظره استفاده کنیم و البرز رو قطب مناظره کشور کنیم.
وی افزود: کرسی‌های آزاداندیشی، نقد و مناظره باید در دانشگاه فرهنیگان مورد توجه ویژه قرار گیرد. این تحمل نظرات مخالف و ارایه استدلال نکته‌ای قابل ارزشمند است؛ چرا که معلمان می‌توانند این‌ها را در متن جامعه اثر بدهند.
در ادامه علیرضا کریمی، مسئول اجرایی مسابقات مناظراه دانشگاه فرهنیگان استان البرز گفت: مرحله فينال اين دوره از رقابت‌ها در دانشگاه فرهنگيان پرديس حكيم فردوسي البرز، بين تيم‌های افق و آرمان با گزاره«افزايش مشكلات اجتماعي باعث رواج خرافات در جامعه مي‌شود» برگزار شد. در اين مرحله از رقابت‌ها تيم افق به‌عنوان موافق و تيم آرمان به عنوان مخالف گزاره به مناظره با يكديگر پرداختند. سرانجام در اين مسابقه، تيم آرمان به‌عنوان تيم برگزيده اعلام شد.
وی افزود: امسال اولین سالی هست که با حمایت همه جانبه دانشگاه فرهنگیان و همکاری جهاددانشگاهی استان البرز اولین دوره مسابقات مناظره دانشجویی دانشگاه فرهنگیان رو برگزار کردیم.
کریمی یادآور شد: در اولین دوره این مسابقات که در قالب هشتمین دوره مناظرات ملی دانشجویان ایران برگزار شد‌ ۱۲ تیم شرکت کردند، که در مجموع ۱۳ مسابقه برگزار شد و در قالب مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی، علمی، آموزش و پرورش و فرهنگی بود.
وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید بسیاری بر جوانان برای ساختن آینده انقلاب اسلامی ایران کردند؛ چرا که جوانان می‌توانند پا به عرصه عمل گذارند و ضمن کسب تجربه از این دوران بتوانند راهکارهای برای پیشرفت ارائه بدهند. به نظر ما کرسی‌های آزاد اندیشی و مناظرات دانشجویی یکی از راه‌های عمل به تحقق بیانات مقام معظم رهبری است چرا که دانشجویان و جوانان به بحث و بررسی درباره مسائل و مشکلات جامعه می‌پردازند و برای آن راهکار ارائه می‌دهند.
در پایان از برگزیدگان تیم‌های دانشگاه امیر کبیر و حکیم فردوسی تقدیر شد و همچنین درادامه از تیم مبین که در هفتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی به مرحله‌ کشوری راه یافت و به عنوان مردمی‌ترین تیم معرفی شده بود، تقدیر و قدردانی شد.
انتهای پیام

نظر شما