شناسهٔ خبر: 31401904 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تلویزیون روسیه اهداف حمله هسته‌ای به آمریکا را مشخص کرد!

ایسنا نوشت:تلویزیون دولتی روسیه فهرستی از تأسیسات نظامی آمریکا را منتشر کرد که مسکو در صورت وقوع حمله اتمی مورد هدف قرار خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی روسیه در گزارشی اعلام کرد که موشک‌های مافوق صوت روسی این توانایی را خواهند داشت که مواضع مشخص شده را در کمتر از پنج دقیقه مورد هدف قرار دهند.

این اهداف شامل پنتاگون و اقامتگاه ریاست‌جمهوری کمپ‌دیوید در مریلند می‌شود.

این گزارش پس از آن منتشر شد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد، مسکو به لحاظ نظامی آمادگی مواجه شدن با بحرانی مشابه با بحران موشکی کوبا را دارد.

به دنبال بالا گرفتن تنش‌ها میان مسکو و واشنگتن بر اثر تصمیم آمریکا برای خروج از آی‌ان‌اف، پوتین گفته است که روسیه مجبور به واکنش از طریق نصب موشک‌های اتمی در زیردریایی‌های خود در نزدیکی آب‌های آمریکا می‌شود.

در گزارشی که اخیراً در تلویزیون دولتی روسیه منتشر شد، نقشه‌ای از آمریکا نشان داده شد و چندین هدف مشخص گردید که بر اساس این گزارش مسکو در صورت وقوع جنگ هسته‌ای آنها را مورد تهاجم قرار خواهد داد.

این اهداف که تحت عنوان مراکز فرماندهی نظامی و ریاست‌جمهوری آمریکا توصیف شده، شامل فورت ریچی که یک مرکز نظامی در مریلند است، پایگاه هوایی مک‌کللان در کالیفرنیا و پایگاه جیم کریک در ایالت واشنگتن می‌شود.

بر اساس این گزارش، موشک‌های مافوق صوت که روسیه در حال توسعه آن است، می‌تواند این مواضع را در صورت شلیک از زیردریایی‌های روسی در کمتر از پنج دقیقه هدف قرار دهد.

۴۱۴۱

برچسب‌ها:

نظر شما