شناسهٔ خبر: 31383796 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک سرکرده داعشی دیگر در چنگ نیروهای عراقی/عملیات جدید ارتش در صحرای الانبار

71588

اداره اطلاعات نظامی عراق یک افراط‌گر خطرناک وابسته به داعش ملقب به "امیر جنگ‌ها" را پس از نفوذش به خاک عراق از طریق مرزهای سوریه بازداشت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، اداره اطلاعات نظامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهایش موفق شدند از طریق داده‌های اطلاعاتی و عملیات پیش دستانه‌ای این تروریست را بازداشت کنند. وی به دلیل مشارکتش در جنگ‌های داعش علیه نیروهای امنیتی عراق در الانبار به "امیر الغزوات" (امیر جنگ‌ها) مشهور است.

در این بیانیه همچنین آمده است: این تروریست خطرناک پس از عبور از مرزهای سوریه در روستای "نعیم" در بخش "الربیعه" واقع در موصل توسط نیروهای عراقی بازداشت شد.

در این بیانیه همچنین آمده است: این تروریست در شماری از جنگ‌های داعش از جمله حمله به پالایشگاه "بیجی" در سال ۲۰۱۴ میلادی مشارکت داشته است. وی چهار برادر دارد که عضو گروه تروریستی داعش هستند که به ترکیه و سوریه فرار کرده‌اند و خواهرزاده‌اش مسؤول "القاعده" در بیجی در سال ۲۰۰۵ بود.

از سوی دیگر، نیروهای امنیتی عراق به منظور پیگیری باقیمانده‌های داعش در چارچوب افزایش فعالیت این گروه و انجام عملیات تروریستی علیه غیرنظامیان عملیات نظامی را در صحرایی که الانبار، صلاح‌الدین و نینوا را به هم متصل می‌کند، آغاز کردند.

در همین راستا، سرهنگ یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی علیات مشترک عراق تصریح کرد: این عملیات نظامی در راستای افزایش فعالیت داعش و یک روز پس از کشته شدن پنج ماهیگیر عراقی در دریاچه "الثرثار" از توابع استان الانبار توسط عناصر داعش صورت گرفت.

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق  این حادثه تروریستی در نزدیکی دریاچه  "الثرثار" را به شدت محکوم کرد.

وی از نیروهای امنیتی خواست عملیات پیش‌دستانه انجام دهند و تلاش‌های اطلاعاتی به ویژه در مناطق آزاد شده را افزایش دهند.

از سوی دیگر، اداره اطلاعات نظامی عراق اعلام کرد که نیروهایش موفق شدند یک انبار مهمات داعش در منطقه "النعیمیه" از توابع شهرستان "الفلوجه" را کشف کنند که در داخل آن ۲۶۵ بمب مختلف و در حجم‌های متنوع بود.

اداره اطلاعات نظامی عراق اعلام کرد که نیروهایش همچنین موفق شدند سه تونل متعلق به داعش که از آن برای مخفی شدن استفاده می‌کردند، کشف کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما