شناسهٔ خبر: 31353297 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمریکا و ترکیه اتاق مشترک عملیاتی در شمال سوریه تشکیل می دهند

تهران - ایرنا - تارنمای خبری «ایلاف» وابسته به عربستان سعودی روز شنبه در گزارشی اعلام کرد که آمریکا و ترکیه قصد دارند تا یک اتاق مشترک عملیاتی در شمال سوریه برای هماهنگی های بیشتر میان دو کشور تشکیل دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش تارنمای خبری ایلاف، منابع آگاه به این پایگاه خبری گفتند: نتیجه نشست ها و دیدارهای اخیر میان طرف های آمریکایی و ترکیه منجر به تشکیل یک اتاق مشترک عملیاتی در شمال سوریه با هدایت ترکیه و مستشاران آمریکایی خواهد شد.
این منابع افزودند که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه تغییری در رویکرد آمریکا درباره موضوع سوریه ایجاد نمی کند و واشنگتن همچنان به فشارهای خود علیه بشار اسد رئیس جمهوری سوریه ادامه خواهد داد.
براساس این گزارش، تصمیم آمریکا بر این است تا روسیه بر شرق فرات و ادلب تسلط نیابد.
این منابع تاکید کردند که خروج آمریکا از سوریه تنها یک تغییر تاکتیکی است و تغییر در اهداف نیست و همچنان امکان تداوم فشارهای نظامی از سوی پایگاه های نظامی آمریکا در خاک عراق به همراه حفظ نیروهای محلی (نیروهای دموکراتیک سوریه) که علیه داعش جنگیدند وجود دارد.
تارنمای سعودی ایلاف به نقل از منابع خود افزوده است: پنتاگون قصد دارد تا به حمایت از این نیروهای محلی ادامه دهد و وظیفه امروز طرف آمریکایی در سوریه تلاش برای ایجاد یک منطقه امن با رایزنی و بحث میان واشنگتن، آنکارا و نیروهای کُرد است.
در ادامه گزارش آمده است: واشنگتن دریافته است که روسیه و نظام سوریه هیچ گونه برنامه برای کمک به نیروهای دموکراتیک سوریه و حمایت از آن ها ندارند و این درحالی است که کُردها خواستار گفت وگو با نظامی سوریه بودند.
منابع آگاه به این تارنمای سعودی گفتند: یکی از بندهای برنامه راهبردی آمریکا در سوریه این است که واشنگتن برنامه ای برای خروج از التنف ندارد و از مواضع اسرائیل علیه سوریه حمایت می کند.
در این گزارش همچنین به تلاش دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای همراهی بیشتر کشورهای اروپایی در مساله سوریه اشاره شده است و اینکه راهبرد کلی آمریکا در قبال سوریه در سال 2019 -2020 بر ادامه فشار بر دولت سوریه تاکید دارد.
پیش تر شبکه سی‌ ان‌ ان به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با ابقای حدود 400 نظامی این کشور در سوریه موافقت کرده است.
نیروهای آمریکا و ناتو قرار است بین 800 تا یکهزار و 500 نظامی را تحت عنوان نیروهای «نظارتی و دیده‌بانی» در این منطقه مستقر کنند.
شبک**9365**1392

برچسب‌ها:

نظر شما