شناسهٔ خبر: 31353289 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

روی خـط خـــــــبر

صاحب‌خبر -

یادمان نودمین سال تولد حسن کسایی

یادمان نودمین سالگرد تولد استاد زنده یاد حسن کسایی با رونمایی از آلبوم‌های «وقتی نیستیم» و «گذرگاه نسیم» و کتاب «قصه شمع» عصر روز جمعه سوم اسفند با حضور پیشکسوتان موسیقی کشورمان در مرکز موسیقی پارس برگزار شد. آن طور که در بخشی از گزارش مهر آمده، محمد جواد کسایی فرزند استاد کسایی در ابتدای این مراسم گفت: «حدود چهار سال پیش تصمیم گرفتم که کاری بر پایه تک نوازی و دونوازی با ساز تمبک به یاد پدر با عنوان «وقتی نیستیم» تهیه و ضبط کنیم. بر این اساس از هنرمندان شاخص سرزمین‌مان دعوت به همکاری کردیم و در قالب سه سی‌دی که ۲۳قطعه را در خود جای می‌داد آثار تکنوازی استادان همراه با تمبک را ضبط کردیم.»

انتشار«خلیل ملکی» با ترجمه عبدالله کوثری

عبدالله کوثری کتاب «خلیل ملکی» نوشته محمدعلی همایون کاتوزیان (هما کاتوزیان) را که به زبان انگلیسی به رشته تحریر درآمده، ترجمه و آماده انتشار کرده است. خلیل ملکی یکی از اعضای گروه موسوم به 53 نفر بود که در تأسیس حزب توده بودند و بعدتر نیز به همراه انور خامه‌ای و جلال آل احمد از این حزب جدا شدند. وی یکی از نزدیکان محمد مصدق بوده که در راستای پروژه ملی شدن نفت نیز تلاش بسیاری کرد.

بسته شدن پرونده جشنواره‌ فیلم فجر

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با برگزاری مراسم بخش «تجلی اراده ملی» به کار خود پایان می‌دهد. تجلی اراده ملی سی‌و‌هفتمین جشنواره فیلم فجر ساعت ۱۹، ۶ اسفندماه در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود. در این مراسم که اجرای آن را فرزاد حسنی بر عهده خواهد داشت، سازمان‌ها و تشکل‌های حاضر در بخش تجلی اراده ملی فیلم‌های منتخب خود را با توجه به اهداف و رسالت تعیین شده سازمان‌های متبوع خود اعلام می‌کنند.

واریز ۱۰ درصد از درآمدهای کنسرت به خزانه داری

نمایندگان مردم در خانه ملت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مکلف به واریز ۱۰ درصد از درآمدهای برگزاری کنسرت به خزانه‌داری کل کشور کردند.

اهدای نشان داود رشیدی در جشنواره «وارش»

خانواده داود رشیدی همزمان با نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش نشان این هنرمند فقید را به هنرمندان استان مازندران اهدا می‌کنند.

معرفی داوران جشنواره فیلم 100

رضا میرکریمی، محمدحسین مهدویان، منیره قیدی، بهروز شعیبی و بیژن میرباقری به‌عنوان داوران بخش اصلی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم100 معرفی شدند.

تقدیر قوه قضائیه از آثار برتر جشنواره فیلم فجر

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، طی مراسمی از آثار برتر جشنواره فیلم فجر با رویکرد پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی تقدیر می‌کند. این مراسم روز یکشنبه ۵ اسفندماه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ با حضور معاون اجتماعی قوه قضائیه، برخی مسئولان مرتبط، مدیران سینمایی و جمعی از هنرمندان برگزار می‌شود.

اجرای ایرج رحمانپور در تالار وحدت

ایرج رحمانپور خواننده پرآوازه موسیقی مناطق زاگرس نشین که از او با عنوان «حنجره زخمی زاگرس» یاد می‌شود ساعت 21:30 نهم اسفندماه جاری در تالار وحدت کنسرتش را برگزار می‌کند. رحمانپور در این اجرا گزیده‌ای از آثار برجسته‌اش را به زبان لکی و لری برای مخاطبان اجرا می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما