شناسهٔ خبر: 31353271 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

عربستان سعودی سفیر جدید در آمریکا تعیین کرد

پادشاه سعودی طی فرامین پادشاهی، سفیر عربستان سعودی در واشنگتن را به عنوان معاون وزیر دفاع و دختر رئیس سابق استخبارات را به عنوان سفیر جدید این کشور خود در آمریکا منصوب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، پادشاه سعودی طی فرامین جدیدی، «خالد بن سلمان»، سفیر عربستان سعودی در واشنگتن را به عنوان معاون وزیر دفاع انتخاب کرد.

رسانه‌های سعودی شامگاه شنبه گزارش دادند که «سلمان بن عبدالعزیز» طی حکم پادشاهی، «ریما»، دختر «بندر بن سلطان بن عبدالعزیز»، رئیس سابق دستگاه اطلاعات سعودی را به عنوان سفیر جدید عربستان سعودی در واشنگتن معرفی کرده است.

خالد بن سلمان، پسر پادشاه سعودی از ۲۲ آوریل ۲۰۱۷ سفیر ریاض در آمریکا بود

هم‌اکنون «محمد بن سلمان»، پسر ارشد پادشاه سعودی، ولی‌عهد و وزیر دفاع عربستان سعودی است و با حکم جدید خالد به عنوان معاون برادرش خواهد بود.

بعد از قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های آل سعود در کنسولگری عربستان سعودی واقع در شهر استانبول، این دومین تغییر در دستگاه دیپلماسی سعودی است.

ملک سلمان ماه پیش نیز «عادل الجبیر»، وزیر امور خارجه سعودی را از منصب خود برکنار کرد و به عنوان وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجی تعیین کرد.

ناظران و تحلیلگران معتقدند، عادل الجبیر آنگونه که می‌بایست نتوانسته از ولی‌عهد سعودیِ مظنون به آمریت در قتل خاشقچی، در برابر هجمه‌های بین‌المللی دفاع کند.

از سوی دیگر خود خالد بن سلمان بر اساس اطلاعات سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه و آمریکا در طرح قتل خاشقچی و کشاندن او از آمریکا به ترکیه نقش داشته و شنود گفت‌وگوها و تماس‌های وی این مسئله را تأیید می‌کند.

احتمال می‌رود پادشاه سعودی با این تغییرات قصد دارد طی ماه‌های آینده خالد بن سلمان را به عنوان وزیر دفاع سعودی انتخاب کند.

نظر شما