شناسهٔ خبر: 31353192 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

نقض برخی هشدار‌های رهبری در خصوص الزامات مذاکرات برجام

عضو شورای حزب موتلفه اسلامی گفت: روند برجام آن قدر عبرت آموز است تا خواصی که تاکنون عمق هشدارهای رهبری را درک نکرده‌اند، بیدار شوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

محمدمهدی اسلامی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مسئولان فریب خدعه اروپایی‌ها را نخورند، گفت: روند برجام آنقدر موثر و عبرت آموز است که بتواند بسیاری از خواص را که تاکنون عمق هشدارهای رهبری را درک نکرده بودند بیدار سازد.

اسلامی در ادامه با اشاره به نقض برخی هشدار‌های رهبری در خصوص الزامات مذاکرات برجام که امروز نتیجه اش مشهود است، تصریح کرد: امروز دیگر کسی با حسن ظن به مذاکره با آمریکا نگاه نکرده و حتی دستگاه دیپلماسی ما نیز به بی اعتباری امضای آمریکا پی برده است. همچنین به نظر می‌رسد که بازی جدید اروپا موسوم به اینستکس نیز باعث واقع بینی بیشتر در این خصوص شده است.

وی خاطر نشان کرد: با این حال کماکان  برخی خود را به خواب زده و نه تنها با این حوادث نیز از خواب بیدار نشده بلکه همچنان اصرار به ادامه مسیر گذشته این بار در مسیر مذاکرات مالی و موشکی دارند.

اسلامی با تأکید بر اینکه مطالعه رفتار تاریخی اروپا در سده اخیر، می‌تواند عبرت آموز باشد و همچنین با اشاره به تغییر رویکرد انگلستان برای ایجاد سلطه بر منابع ملی کشورمان که در اعتراض ملی به قرارداد ۱۹۱۹ دور از دسترس می‌نمود، گفت: بسیاری از معترضان به قرارداد ۱۹۱۹ در بازی کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ مخدوع نیرنگ جدید انگلستان شدند و دست پنهان انگلستان در چینش جدید سیاسی درجهت تأمین همان آمال از دست رفته خود از مسیر دیگری را ندیدند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه نظام سلطه در هر کجا اقتدار نبیند، سعی به پیشروی خواهد داشت، تصریح کرد: رویکرد راهبردی اروپا و آمریکا هجمه به مولفه‌های اقتداری ایران برای حفظ هژمونی نظام استکبار است و اصلی‌ترین نگرانی آن‌ها اقبال عمومی در سطح جهان به اسلامی است که با پرچم «هیهات منا الذله» توسط انقلاب اسلامی ایران معرفی شده است؛ لذا نباید به تغییر رویکرد‌های جزئی در سطوح خرد دل خوش کرد و باید مراقب تغییر خدعه‌های اروپا برای حفظ سلطه خود بود.

وی با ابراز تأسف از دل بستن برخی به ساحات یا اینستکس که با تأخیر بسیار، شرط گذاری‌های نابجا و بدون تضمین کافی دامنه اثری بسیار محدود را دنبال می‌کند، افزود: رهبری وقتی جواز مذاکره برای برجام را صادر فرمودند، آن را موجب رشد جامعه دانستند اما اکنون که این رشد تحقق یافته، تذکرات ایشان درباره FATF و پالرمو شکل متفاوتی یافته و انذار‌هایی است که نادیده گرفته شدن آن را از سوی مسئولان جز خیانت نمی‌توان نامید.

 

نظر شما