شناسهٔ خبر: 31353135 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم :

نیمی از مهندسان کشاورزی قم بیکارند

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم گفت: 50 درصد از مهندسان کشاورزی در استان قم بیکار بوده یا مشغول به کار در مشاغل غیرمرتبط هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عباس خرمی شامگاه شنبه در مراسم بزرگداشت روز مهندس در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم با اشاره به تعداد مهندسان کشاورزی استان قم اظهار کرد: دو هزار و 416 مهندس در استان در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی عضویت دارند و 70 درصد از این مهندسان مرد و مابقی زن هستند.

وی ادامه داد: 50 درصد از مهندسان کشاورزی در استان قم بیکار یا مشغول به کار در مشاغل غیرمرتبط هستند. سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم وظیفه صدور گواهی اشتغال برای مهندسین این بخش و آموزش آن‌ها براساس تفاهم نامه با دستگاه‌های مختلف را دارد تا این مهندسین بتوانند به مدیریت سامانه‌های نوین کشاورزی بپردازند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم افزود: این سازمان سه هزار و 720 نفر را در دوره‌های مختلف آموزش داده است و 150 نفر از مهندسین کشاورزی در انجمن‌های صنعت کشاورزی استان قم به عنوان مدیر فنی استخدام شدند.

خرمی بهسازی صنعت دام و طیور را سیاست استان قم دانست و با بیان اینکه 235 صدور و تمدید جواز تاسیس و پروانه بهره برداری گلخانه در استان انجام شده است تصریح کرد: استان در این زمینه در کشور پیشتاز است و باید در زمینه بهره گیری از منابع آب و خاک در استان قم گام برداریم.

وی ادامه داد: در اجرای طرح‌های آب و خاک در 13 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان قم همکاری داشتیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم افزود: این سازمان در بخش‌های مختلف 300 نفر اشتغال زایی داشته است و سازمان با جهاد کشاورزی همکاری تنگاتنگ در برنامه‌های مختلف دارد.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال ارائه آموزش‌های تخصصی به فعالان بخش‌های مختلف کشاورزی در استان هستیم، پیگیری برای راه اندازی مراکز خدمات جهاد کشاورزی توسط بخش غیردولتی و اصلاح ساختارهای تولیدی جزو برنامه‌های دیگر سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم است.

انتهای پیام/78004*40

نظر شما