شناسهٔ خبر: 31352742 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دبکا فایل: ایران توانمندی‌های سایبری خود را به آمریکا و اسرائیل نشان داد

وب‌سایت امنیتی رژیم صهیونیستی به سخنان اخیر فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران درباره کنترل ایران بر مرکز فرماندهی پهپاد آمریکایی واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

دبکافایل: ایران توانمندیهای سایبری خود را به آمریکا و اسرائیل نشان دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دبکافایل وب‌سایت وابسته به محافل امنیتی رژیم صهیونیستی سخنان اخیر «امیرعلی حاجی‌زاده»، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره تسلط ایران بر سامانه‌های کنترل پهپادهای آمریکا در سوریه را نمایش توانمندیهای سایبری ایران در برابر واشنگتن و تل‌آویو می‌داند.

دبکافایل با اشاره به سخنان اخیر سردار حاجی‌زاده که اعلام کرد «۷ تا ۸ پهپاد (جاسوسی آمریکا) که در سوریه پرواز مداوم داشتند تحت کنترل ما بودند و اطلاعات آن‌ها نیز توسط ما رصد می‌شد و ما توانستیم به اطلاعات دست اول آن‌ها دست پیدا کنیم» افزود: رسانه‌های ایران روز جمعه برای اثبات این گفته ژنرال حاجی‌زاده ویدئویی منتشر کردند که نشان می‌دهد یک پهپاد «ام کیو-۹» یا «پریدتور-بی» با از دست‌دادن کنترل خود سقوط می‌کند و به منظور نابودی ابزار‌های اطلاعاتی آن توسط یک حمله هوایی (آمریکایی‌ها) نابود می‌شود.

به نوشته دبکافایل «ربکا رباریچ» از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در پاسخ به سوالی درباره این اظهارات ایرانی‌ها گفته است: «ما از این گزارش آگاه هستیم و چیزی برای اضافه‌کردن به آن نداریم».

این وب‌سایت صهیونیستی در ادامه با اشاره به ماجرای هشت سال پیش تصاحب یک پهپاد پیشرفته آمریکایی توسط ایران می‌نویسد: هشت سال پیش ایران در ۵ دسامبر ۲۰۱۱ یک پهپاد فوق‌محرمانه «آر کیو-۱۷۰» سازمان سیا آمریکا را در مناطق غربی خود به صورت سالم به زمین نشاند. پس از این ماجرا این نخستین بار است که ایران به تسلط بر مرکز کنترل و فرماندهی پهپاد‌های آمریکا اشاره می‌کند.

دبکافایل در پایان به نقل از منابع نظامی و امنیتی خود می‌افزاید: «دلایل اینکه چرا تهران سومین هفته ماه فوریه را برای نمایش توانمندی خود در هک‌کردن سامانه‌های کنترل پهپاد‌های آمریکایی انتخاب کرده، نامشخص است. اما بیان این موضوع از سوی یک ژنرال بلندپایه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که ایران در حال توسعه و تقویت نظامی خود برای مقابله با نیرو‌های آمریکا و اسرائیل حاضر در سوریه و عراق است و (همچنین) می‌خواهد توامندی‌های جنگ‌افزار‌های سایبری خود را به هر دوی آن‌ها نشان دهد.

انتهای پیام/

نظر شما