شناسهٔ خبر: 31352452 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

سامان قدوس زیر فشار و انتقاد سرمربی

صاحب‌خبر -

علی‌رغم شروعی خوب در لیگ یک فرانسه، سامان قدوس در هفته‌های اخیر قادر به برآورده کردن انتظارات نبوده است.
 به گزارش «ورزش سه»، بعد از درخششی فوق‌العاده در لیگ سوئد و اخباری که در مورد انتقال سامان قدوس به لالیگا وجود داشت، وی در تابستان سال 2018 و به عنوان یکی از مهم ترین خریدهای آمیان، راهی لیگ یک فرانسه شد و اگرچه خیلی زود به ترکیب اصلی راه یافته و در اوایل فصل نمایشی موثر داشت، اما در هفته‌های اخیر قادر به برآورده کردن انتظارات سرمربی آمیان نبوده است.
حضور در اردوی تیم ملی ایران در یکی از فشرده‌ترین مقاطع فصل لیگ یک، باعث عقب افتادن سامان قدوس از روند مورد نظر کریستوف پلیسه شده و این مشکلات نه تنها سامان، بلکه گریبان بسیاری دیگر از ستاره‌های آسیایی حاضر در قاره سبز را نیز گرفته است.
 سایت باشگاه آمیان امروز دو خبر از سه خبر اصلی خود رابه عکس قدوس مزین کرده که این مسئله  موید انتظارات بالا از این ستاره ایرانی است و بعد از سپری کردن یک جام ملت‌های نه چندان موفق، حالا چالش پیش روی او بازگشت به ترکیب اصلی آمیان خواهد بود؛ اگرچه او به صورت کم سابقه ای مورد انتقاد سرمربی تیم قرار گرفته است. کریستوف پلیسه در این رابطه گفت: «سامان قدوس در ابتدای فصل از لحاظ فیزیکی قادر به بازیابی خود بود اما در حد فاصل بین جام جهانی 2018 روسیه، انتقال به آمیان و جام ملت‌های آسیا در سال 2019 این روند برای او تکرار نشده است. سامان قدس باید از نظر ذهنیتی آماده بوده و خودش را با نیازهای مورد نظر در لیگ یک فرانسه منطبق سازد.  سامان قدوس در بازی اخیر آمیان در لیگ برابر مارسی نیمکت نشین بود و کریستوف پلیسه در این رابطه می‌گوید: «خود سامان نیز می‌داند که هنگام بازگشت به ترکیب آمیان، من از عملکرد وی رضایت نداشتم زیرا یک بازیکن هنگام بازگشت باید تشنه موفقیت بوده و از نظر ذهنی در شرایط خوبی قرار داشته باشد. همه بازیکنان علاقمند هستند از ابتدا در ترکیب اصلی قرار بگیرند اما سامان باید بپذیرد در شرایطی نیست که در ترکیب فیکس باشد. اخیرا مکالمات خوبی بین ما بر قرار شده و هفته خوبی را سپری کردیم اما باید ببینیم امروز چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.»
آمیان در هفته یبست و هفتم لیگ یک فرانسه باید در خانه خود پذیرای نیس باشد و کریستوف پلیسه معتقد است آنها در چنین دیدارهایی حتما باید امتیازات لازم را کسب کنند. وی ادامه داد: «شاید تصور امتیاز گرفتن از تیم‌هایی مانند پاری سن ژرمن و لیون دشوار باشد اما ما هفت بازی دیگر در خانه داریم که اولین مسابقه دیدار این هفته برابر نیس است و ما باید در این بازی‌ها امتیازات لازم را جمع کنیم.
 نیس در بازی‌های اخیر خود تمایل فراوانی به مالکیت بالای توپ داشته و ما باید با پرس بالا اجازه بازیسازی در زمین را از حریف گرفته و از نظر فیزیکی نیز با شرایط مناسبی راهی میدان شویم.»
 برگزاری جام ملت‌های آسیا همزمان با لیگ‌های معتر اروپایی، باعث می‌شود بسیاری از ستاره‌های قاره کهن هنگام برگشت به اردوی تیم خود، با توجه به غیبت چند هفته ای کار دشواری برای بازگشت به ترکیب داشته باشند و کریستوف پلیسه ضمن اشاره به افت سامان بعد از جام ملت‌ها، خواهان تغییر شرایط از سوی این ستاره خلاق شده است.

نظر شما