شناسهٔ خبر: 31352400 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:
واحدهای تولیدی از یارانه دستمزد 
در سال ۹۸ برخوردار می شوند

گروه شهرستانها: قاسم رحیمی بیان کرد: افزایش چتر حمایتی از کارگران و توسعه مهارت آموزی با روش‌های جدید آموزشی از اولویت‌های اداره کار در این استان است.
وی به دیگر برنامه‌های اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل اشاره کرد و افزود: اصلاح قانون بیمه بیکاری و افزایش پوشش بیمه احتماعی روستائیان و عشایر به صورت جدی پیگیری می‌شود و امیدواریم با توجه به این موارد و احصاء نیازمندی‌ها بتوانیم به دیگر برنامه‌های دارای اولویت در حوزه اجتماعی کارگران جامه عمل بپوشانیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل یادآور شد: ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی کارگران و ایجاد تعادل در بازار کار با توجه مضاعف به بخش تعاون امکان پذیر بوده تا در کاهش آسیب‌های اجتماعی و تعادل بین منابع نیز به آنچه که مدنظر قرار دادیم دست یابیم.
رحیمی با بیان اینکه برنامه‌های اداره کار در ابعاد اجتماعی و اقتصادی پیاده‌سازی می‌شوند تا زمینه ارائه خدمات شایسته به گروه هدف امکان پذیر شود، افزود: طی سال جاری حمایت از طرح‌های تولیدی و حدماتی در مناطق محروم و نواحی روستایی و عشایری با ارائه تسهیلات کم بهره رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفته است.
به گفته وی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، با اجرایی نمودن طرح تعاون روستا، اولویت قرار دادن روستاهای هدف، اجرای برنامه‌های اشتغال‌زایی روستایی و تشویق کارآفرینان برای پرداخت حق بیمه کارفرمایان در تلاش برای برخوردار شدن واحدهای تولیدی از یارانه دستمزد در سال ۹۸ است.


شهردار بندرعباس:
 بندرعباس از یکم تا سوم اسفندماه سال جاری میزبان نهمین همایش و نمایشگاه شهر ایده‌آل بود

گروه شهرستانها: عباس امینی‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نهمین همایش و نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در بندرعباس با حضور وزیر کشور برگزار شد.
وی افزود: در این رخداد بزرگ رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، معاون امور عمرانی استانداری‌های سراسر کشور، برخی از اعضای شوراهای اسلامی شهرهای سراسر کشور، شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌ها حضور داشتند.
شهردار بندرعباس خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری همایش و نمایشگاه شهر ایده‌آل، انتقال دانش مدیریت شهری با رویکرد استراتژیک‌پذیری مدیران شهری، اعضای شوراهای اسلامی و کارشناسان این حوزه است.
امینی‌زاده تصریح کرد: ایجاد بستر مناسب برای عرضه محصولات با کیفیت به شهرداری ها، دهیاری ها و پیمانکاران، ارائه الگوی شهرهای ایده‌آل‌، کمک به توسعه فروش عرضه کنندگان فناوری های نوین روز دنیا در حیطه مدیریت شهری و حمایت از تولیدات ملی با رویکرد اقتصاد مقاومتی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه بود.
وی افزود: در نهمین دوره نمایشگاه شهرایده‌آل که از یکم تا سوم اسفندماه سال جاری در مرکز نمایشگاه‌های بندرعباس برگزار شد، شرکت‌کنندگان در حوزه‌های مبلمان شهری، حمل و نقل عمومی، مدیریت و خدمات شهری، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، فضای سبز، روشنایی و نورپردازی شهری، تبلیغات شهری و زیبا سازی، فناوری اطلاعات، بازیافت و تبدیل مواد، آخرین تولیدات و دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حاشیه این همایش و نمایشگاه علاوه بر ارایه مقالات تخصصی، چند نشست تخصصی نیز برگزار شد.

نظر شما