شناسهٔ خبر: 31352188 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

اتصال ۹۵۰۰ شغل خانگی به بازارهای فروش

رئیس دبیرخانه ستاد حمایت از مشاغل خانگی با تاکید بر اهمیت «برندسازی و استانداردسازی محصولات» گفت: تاکنون ۹۵۰۰ نفر از شاغلان این نوع مشاغل، به بازارهای فروش و بنگاه‌های بالادستی متصل شده‌اند.

صاحب‌خبر -

مهناز امامدادی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با تشریح اجرای الگوی نوین مشاغل خانگی از سال گذشته در ۹ استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بالغ بر ۴۵ هزار نفر از سراسر کشور در الگوی نوین مشاغل خانگی ثبت نام کردند که برخی از متقاضیان خارج از ۹ استان محل هدف اجرای طرح بودند و مورد تایید قرار نگرفتند. امامدادی گفت: از ۳۴ هزار و ۵۰۰ متقاضی مورد تایید در ۹ استان مذکور، ۳۲ هزار و ۴۰۰ نفر استعدادسنجی شدند و برای انجام بهتر فرآیند مشاوره شغلی، از جهاد دانشگاهی درخواست کردیم به ازای هر ۵۰ نفر متقاضی، یک نفر مشاوره در نظر گرفته شود. در همین راستا ۶۱۶ نفر از اشخاص داوطلبِ دارای شرایط لازم برای راهنمای متقاضیان در این همکاری مشارکت خواهند داشت. رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی افزود: علاوه بر این، به بالغ بر ۱۳ هزار متقاضی مشاغل خانگی در جهت ارتقای کمی و کیفی محصولات آنها مشاوره شغلی ارائه و حدود ۴۲ هزار و ۲۵۰ محصول مشاغل خانگی برندسازی و استاندارد‌سازی شده است. وی با بیان اینکه در نهایت در ۹ استان محل اجرای الگوی نوین مشاغل خانگی از سال گذشته تا کنون ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان این نوع مشاغل به بازارهای فروش و بنگاه‌های بالادستی متصل شدند، گفت: به‌طور کلی متقاضیان مشاغل خانگی و بسیاری از کسب و کارها به تنهایی در مراحل اولیه حضور خود، نمی‌توانند حضور موفقی در بازار داشته باشند؛ بلکه برای افزایش میزان موفقیت، کمک به بالارفتن درآمد و پایداری بهتر کسب و کار نیاز است این افراد، به بنگاه‌های بالادستی متصل شوند؛ به همین جهت اتصال بنگاه‌های کوچک و مشاغل خانگی به بنگاه‌های بالادستی مورد تاکید بود که به خوبی اجرایی شده است.

نظر شما