شناسهٔ خبر: 31352167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

افزایش توزیع اقلام اساسی در زنجان و بازار همچنان دارای کمبود

در حالی که آمارها حکایت از افزایش توزیع اقلام اساسی در بازارهای زنجان دارد اما برخی مشکلات موجب شده بازار با کمبود مواجه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سیزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات استان زنجان شنبه‌شب برگزار شد تا شاید راهکاری برای کنترل بازار به ویژه در بخش مرغ و گوشت پیدا شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر کالاهای استراتژیک استان ذخیره شده است، اظهار کرد: ۲۶۳ هزار و ۹۴۵ تن کالا شامل گوشت، کنجاله سویا، برنج، گندم و ... در زنجان ذخیره شده است.

حسین جعفری با اشاره به اینکه در سال‌جاری تاکنون ۶۷۷ تن گوشت مرغ منجمد توزیع شده است، بیان کرد: در سال گذشته ۵۶۵ تن مرغ منجمد توزیع شده بود.

وی با اشاره به اینکه توزیع گوشت قرمز گوساله منجمد طی سال‌جاری در زنجان افزایش ۴۱۳ درصدی داشته است، گفت: توزیع گوشت قرمز در سال گذشته به میزان ۱۳۶ تن بوده که در سال‌جاری به ۶۸۹ تن رسیده است.

جعفری با بیان اینکه یک هزار و ۶۱۹ تن انواع محصولات پروتئینی در استان زنجان طی سال‌جاری توزیع شده است، افزود: برای نخستین بار گوشت قرمز وکیوم‌ شده توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه ۲۰۵ تن گوشت تازه گوسفندی در سال‌جاری توزیع شده است، بیان کرد: ۲۴ تن گوشت گوسفندی منجمد نیز توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۲۳۰ تن برنج در استان طی سال‌جاری توزیع شده است، ادامه داد: این توزیع نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد افزایش داشته است.

جعفری با بیان اینکه ۴۶۲ تن شکر در سال‌جاری توزیع شده است، ادامه داد: در سال‌جاری توزیع شکر ۳۸ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به افزایش ۲۴۵ درصدی توزیع ذرت در زنجان بیان کرد: توزیع این نهاده در سال‌جاری به ۹ هزار و ۲۱ تن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از ۲۹ آذر‌ماه قیمت مرغ گرم بر روی ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان تثبیت شده است، عنوان کرد: با توجه به مشکلاتی که در توزیع نهاده وجود دارد، احتمال توزیع گوشت مرغ گرم به قیمت مصوب با مشکل مواجه شده است.

 

جعفری با اشاره به اینکه میانگین مصرف مرغ روزانه استان در دی‌ماه ۳۵ تن بوده است، ادامه داد: در بهمن این مصرف به ۳۷ تن و در اسفند‌ماه ۵۱ تن بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه افزایش قیمت گوشت قرمز از جمله علل افزایش مصرف مرغ گرم است، اظهار کرد: بخشی از مرغ تولیدشده از سیستم خارج می‌شود.

 

*عرضه مرغ گرم به قیمت میانگین ۹ هزار و ۶۲۰ هزار تومان در زنجان

در ادامه این جلسه رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه در ۱۱ ماهه گذشته میانگین قیمت برنج هاشمی ایرانی در استان ۱۳هزار و ۵۰۰ تومان بوده است، اظهار کرد: قیمت این محصول در کشور ۱۴ هزار و ۱۵۰ تومان بوده است.

اسماعیل مسلمی با اشاره به اینکه میانگین قیمت روغن مایع ۷۰۰ گرمی در ۱۱ ماهه گذشته در استان ۶ هزار و ۳۴۰ تومان بوده است، گفت: قیمت این کالا در کشور ۶ هزار و ۱۰۰ تومان بوده همچنین روغن جامد پنج کیلویی در استان به طور میانگین ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه شده است.

وی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی قیمت مرغ گرم به صورت میانگین ۹ هزار و ۶۲۰ هزار تومان در زنجان بوده است، گفت: قیمت مرغ گرم در کشور ۹ هزار و ۵۸۰ تومان در کشور ارائه شده است.

 رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان قیمت هر کیلو گوسفند زنده در زنجان را ۲۶ هزار تومان اعلام و اضافه کرد: در کشور این قیمت به طور میانگین ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه شده است.

 

*وصول ۸۳ میلیارد ریالی تعزیرات حکومتی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در 11 ماهه گذشته از سال،جارى 132 پرونده در حوزه کالا و خدمات تنظیم شده است، اظهار کرد: 3 هزار و 605 پرونده هم به این اداره کل وارد شده است.

مرتضى ممیزی با اشاره به اینکه تعداد 3 هزار و ۶۹۸ پرونده در تعزیرات استان زنجان مختومه شده است، اضافه کرد: ۳۹ پرونده نیز در این بخش مانده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش کالا و ارز 13 پرونده موجود است، خاطر نشان کرد: 450 پرونده وارده و 451 پرونده مختومه بوده و 12 پرونده باقیمانده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه تعداد 58 پرونده موجود در بخش بهداشت، دارو و درمان در استان زنجان تنظیم شده است، ادامه داد: 428 پرونده وارده، 482 پرونده مختومه و چهار پرونده در بخش بهداشت، دارو و درمان تنظیم شده است.

ممیزی خاطر نشان کرد: از 203 پرونده موجود، 4 هزار و 483 پرونده وارده، 4 هزار و 631 پرونده مختومه و 55 پرونده مانده تنظیم شده است.

وی با اشاره به اینکه 298 میلیارد ریال جریمه توسط تعزیرات حکومتی صادر شده است که از این میزان 83 میلیارد ریال وصول شده است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق/گ

نظر شما