شناسهٔ خبر: 31352092 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

لیگ برتر فوتبال| جدال استقلال با منصوریان در نبرد بدهکار و طلبکار!/ اعتصاب‌کنندگان رودرروی تراکتورسازان

R1402/P/S3,27/CT7

لیگ برتر فوتبال امروز با برگزاری دو بازی پیگیری می‌شود که در یکی از آنها استقلال پذیرای ذوب‌‌آهن خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لیگ برتر فوتبال عصر امروز (شنبه) با برگزاری یک دیدار هفته نوزدهم و یک بازی معوقه از هفته هفدهم پیگیری می‌شود.

* سایپا - تراکتورسازی

این مسابقه که در چارچوب هفته نوزدهم برگزار می‌شود، را می‌توان جدال تیم‌های دارا و ندار لیگ برتر دانست. سایپا در شرایطی به مصاف تراکتورسازی می‌رود که با شرایط مالی بدی مواجه است و بدون تمرین وارد این مسابقه می‌شود. بازیکنان این تیم به دلیل مشکلات مالی اعتصاب کردند و با این شرایط باید رودرروی حریف قرار بگیرند. نارنجی‌پوشان از زمان آغاز نیم‌فصل دوم در مسابقات لیگ برتر، جام حذفی و پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، یک پیروزی، یک تساوی و دو شکست متحمل شده و اکنون در رتبه دوازدهم جدول لیگ برتر قرار دارند. خودروسازان در صورتی که تراکتورسازان را در تهران متوقف کنند، می‌توانند به رده نهم یا دهم جدول برسند.

 

تراکتورسازی اما با روحیه بسیار خوبی وارد زمین خواهد شد. سرخپوشان تبریزی هفته گذشته موفق شدند استقلال را مغلوب کنند و حالا در جایگاه چهارم جدول جای دارند. شاگردان جرج لیکنز در صورت پیروزی در این مسابقه نمی‌توانند به رتبه‌ای بالاتر برسند، اما با توجه به تقابل استقلال برابر ذوب‌آهن، به سه امتیاز این مسابقه برای تضمین جایگاه چهارم جدول نیاز دارند.

* استقلال - ذوب‌آهن

آبی‌پوشان تهرانی در هفته نوزدهم، پارس جنوبی جم را شکست دادند و شکست مقابل تراکتورسازی را فراموش کردند. در صورتی که شاگردان وینفرد شفر بتوانند ذوب‌آهن را در تهران شکست دهند و تراکتورسازی در تهران متوقف شود، استقلال با 34 امتیاز به رتبه چهارم جدول لیگ برتر صعود خواهد کرد.

ذوب‌آهن نیز که وضعیت مساعدی را در جدول تجربه نمی‌کند، هفته گذشته پیروزی روحیه‌بخشی در قطر مقابل الغرافه کسب و به لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. بردی که می‌تواند نقطه عطفی برای شاگردان علیرضا منصوریان باشد. شماره 10 محبوب آبی‌ها پس از یک سال و پنج ماه از کناره‌گیری از سرمربیگری استقلال، این بار در قامت سرمربی ذوب‌آهن رودرروی تیم محبوب خود قرار می‌گیرد.

 

این در حالی بود که منصوریان در نشست خبری خود پس از بازی با ذوب‌آهن (آخرین نشست خبری او در قامت سرمربی استقلال) گفته بود که در ورزشگاه آزادی به عنوان مربی مقابل استقلال قرار نمی‌گیرد. او این هفته مجبور است هدایت تیم رقیب آبی‌ها را بر عهده داشته باشد و باید ببینیم می‌تواند عملکرد خوب خود را برابر استقلال ادامه دهد یا خیر (منصوریان با نفت سه بار استقلال را شکست داده است).

این بازی را می‌توان جدال بدهکار و طلبکار هم نامید. باشگاه استقلال پس از اینکه مرتضی تبریزی را در اوایل فصل از ذوب‌آهن خرید، برای دریافت پول این بازیکن دچار مشکل شد و هنوز هم این مشکل ادامه دارد. اتفاقی که بارها گلایه سعید آذری،‌ مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن را در پی داشته است.

برنامه دیدارهای امروز به شرح زیر است:

* سایپا - تراکتورسازی، ساعت 16، ورزشگاه شهدای شهر قدس

* استقلال - ذوب‌آهن، ساعت 18:30، ورزشگاه آزادی

انتهای پیام/

نظر شما