شناسهٔ خبر: 31351970 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در صحن شورای شهر گرگان مطرح شد؛

برندسازی گردشگری راتوسعه می دهد/لزوم بالارفتن فرهنگ توریست پذیری

گرگان- در صحن شورای شهر گرگان مسائل مختلفی از جمله ضرورت برندسازی در حوزه گردشگری گرگان و بالا رفتن فرهنگ توریست پذیری مطرح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه شنبه صد و بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان با حضور اعضای شورا، شهردار و مدیران شهرداری گرگان برگزار شد.

در این جلسه رئیس شورای و دو تن از اعضای شورا،  مدیر توسعه روابط بین الملل شهرداری و معاون شهردار گرگان که در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران و نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی بندرعباس حضور یافته بودند گزارشی در این خصوص ارائه کردند.

نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران از تاریخ ۲۳ الی ۲۶ بهمن در محل دائمی نمایشگاه تهران برگزار شد و شهرداری گرگان در این نمایشگاه حضور فعال داشت.

همچنین در نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی که یکم تا سوم اسفند ماه در بندرعباس برگزار شد، شهرداری گرگان شرکت کرد.

ابتدای جلسه رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: حضور شهرداری در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران برای دومین بار اتفاق افتاد اما متأسفانه نتوانستیم حضور خوبی در این نمایشگاه داشته باشیم.

علی اصغر یوسفی افزود: قابلیت ها و  ظرفیت های گردشگری گرگان بر ما پوشیده نیست و باید بتوانیم این پتانسیل ها را به دیگران هم بشناسانیم.

برندسازی در حوزه گردشگری گرگان اتفاق بیفتد

مجید سعیدی، مدیر توسعه روابط بین الملل شهرداری گرگان در این خصوص گفت: حضور پررنگ شهرداری های بزرگ کشور را در نمایشگاه شاهد بودیم.

وی افزود: گردشگری پایدارترین منبع درآمد برای شهرداری ها می تواند باشد و گرگان هم با توجه به ظرفیت های خوب گردشگری و قرادادهای خواهرخواندگی می تواند از این ظرفیت های استفاده کند.

سعیدی گفت: غرفه شهرداری گرگان یکی از شلوغ ترین غرفه ها در نمایشگاه تهران بود و چهره های سیاسی و هنری از آن بازدید کردند.

معاون شهردار گرگان هم در این زمینه گفت: عملکرد شهرداری در این نمایشگاه نسبت به سال گذشته بهتر بود و قطعاً با برنامه ریزی های بهتر در سال آینده حضور موفق تری خواهیم داشت.

مجید طاهری افزود: هتلینگ و فرهنگ توریست پذیری ما باید بالا رود و برندسازی در این حوزه اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: در معرفی ظرفیت ها آن طور که باید عمل نکردیم اما اصل حضور در نمایشگاه خوب بود.

طاهری در ادامه گفت که ارتباطات خوبی در این نمایشگاه شکل گرفت و ما باید از شهرداری های دیگر الگوبرداری کنیم.

آسیب شناسی ضعف ها

در ادامه سخنگوی شورای شهر گرگان اظهار کرد: برنامه های خوب گردشگری در دوره جدید مدیریت شهری تعریف شده است.

حمیدرضا آقاملایی افزود: نقاط قوت و ضعف زیادی در حضور ما در نمایشگاه ها وجود داشت که آن را در کمیسیون گردشگری شورا آسیب شناسی خواهیم کرد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان در ادامه گفت: برای کسب تجربه نمی توان از تمام شهرها دیدن کرد اما با حضور در چنین نمایشگاه هایی می توان اطلاعات زیادی را کسب کرد.

فائزه عبداللهی افزود: مسائل حوزه حمل و نقل و سازوکارهای بازآفرینی شهری و همچنین مباحث فرهنگی و اجتماعی در این نمایشگاه نمود بیشتری داشت.

ناصر دیگر عضو شورای شهر گرگان هم اظهار کرد: نوع نگاه نسبت به کسب درآمد عوض شده و باید به سمت و سوی ایده های جدید برویم.

در ادامه لایحه اصلاح و افزایش منابع درآمدی سازمان آتش نشانی گرگان مطرح شد که برای بررسی های بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد.

همچنین لایحه در خصوص پرداخت یک میلیارد و ۴۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای تجدید نظرخواهی در خصوص پرونده ملکی مطرح شد.

در این پرونده شاکیان برای قیمت روز هزار و ۵۰۰ متر زمین در بلوار کاشانی ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از شهرداری طلب کردند که طبق گفته مسئول حقوقی شهرداری تاکنون دو بار دعوی این افراد در دادگاه رد شده است.

نظر شما