شناسهٔ خبر: 31350614 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در پی افزایش تنش بین اسلام آباد و دهلی نو؛

وزارت خارجه پاکستان مدیریت بحران تشکیل داد

وزارت خارجه پاکستان با در نظر گرفتن تشدید تنش بین اسلام آباد و دهلی نو واحد مدیریت بحران در این وزارتخانه تشکیل داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد؛ وزارت خارجه پاکستان با در نظر گرفتن تشدید تنش بین اسلام آباد و دهلی نو واحد مدیریت بحران در این وزارتخانه تشکیل داد.
«محمد فیصل» در بیانیه ای اعلام کرد: این واحد به طور 24 ساعته فعال است.
این سخنگو افزود: این واحد ویژه برای مقابله با هرگونه وضعیت فوق العاده و نظارت بر آن تشکیل یافته و در زمینه دیپلماتیک و مرزی در تماس خواهد بود.
در این میان شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان گفت: هند با توجه به تحولات سیاسی در کشور خود وضعیت منطقه را پر تنش کرده است.
وی مدعی شد که مردم در داخل هند نیز چنین تصور می کنند که دولت نریندرا مودی از حادثه پلوامه برای رسیدن به اهداف سیاسی خود سوء استفاده می کند.
تظاهرات مردم پاکستان علیه اقدامات هند در کشمیر تظاهرات کردند
خبرگزاري آسوشیتدپرس نيز در خبري اعلام کرد مردم پاکستان روز شنبه بار ديگر علیه اقدامات دولت هند در منطقه کشمیر تحت کنترل هند تظاهرات کردند. 
 این تظاهرات در شهر بندری کراچی برگزار شد. معترضان می گفتند هند باید به اقدامات خود در کشمیر پایان بدهد. این درحالی است که تنش در مناسبات هند و پاکستان شدت پیدا کرده است. علت این تنشهای اخیر, حمله انتحاری یک شبه نظامی کشمیری است که به کشته شدن چهل نظامی هندی منجر شد. سازمان دهندگان تظاهرات امروز کراچی می گفتند هند مسلمانان کشمیر را سرکوب می کند.
فیصل سبزواری یکی از رهبران اسلامگرای کراچی در این تظاهرات گفت: زنان و کودکان کشمیری هدف خشونت های بی رحمانه هستند.
این تظاهرات درست در روزی برپا شد که دستگاههای امنیتی هند در کشمیر تحت کنترل هند, دویست فعال کشمیری را بازداشت کردند. این افراد خواهان پایان یافتن حکومت هند بر این منطقه از کشمیر هستند. هنوز هیچ علتی درباره دستگیری این افراد مطرح نشده است.
<div id="video-display-embed-code_3213067"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2362562/3213067?width=340&height=240"></script></div>
از سال 1989 شبه نظامیان در کشمیر علیه حاکمیت هند بر این منطقه فعالیت می کنند و می خواهند به وضع متفاوتی دست پیداکنند. در طول این سالها حدود هفتاد هزار نفر در درگیری های مختلف کشمیر جانشان را از دست داده اند.
يسياري از  مردم کشمیر از خواست شبه نظامیان برای جداشدن از هند و پیوستن به پاکستان یا کسب استقلال حمایت می کنند و با شرکت در راهپیمایی های مختلف خواست خود را ابراز می دارند.

نظر شما