شناسهٔ خبر: 31350612 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

جهرمی: باید سلاح تکنولوژی اسلام را بشناسیم

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر امروز (شنبه)‌ در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه مدتی پیش که خدمت رهبری رسیدم در مورد اثر فناوری در زندگی بشر سخن گفتم، اظهار داشت: ایشان در آن جلسه فرمودند: فناوری در هر جایی ورود کند، فرهنگ‌ها را تغییر می‌دهد و فرمودند من مدتی توصیه می‌کردم در عرصه فناوری باید پیوست فرهنگی داشته باشیم ولی الان متوجهم که اصل موضوع فناوری فرهنگی است.

وی افزود: چند ماه قبل در سفری به کره اثرات فناوری بر زندگی بشر را به چشم دیدم. حال این تغییرات می‌تواند مثبت یا منفی باشد. و این بستگی دارد که فناوری را چطور درک کنیم و چطور با زندگی خود هماهنگ سازیم.

آذری جهرمی ادامه داد: اینجا در جامعه اسلامی مهندسین هستیم. یعنی ما مهندسینی هستیم که بر اساس مبانی اسلامی فعالیت می‌کنیم. امروز باید هم اسلام و هم مهندسی را خود بشناسیم.

وی با تاکید بر اینکه اقداماتمان اثری وضعی بر سبک و سطح زندگی بشر دارد، گفت: باید سلاح تکنولوژی اسلام را به خوبی بشناسیم تا بدانیم این مسیر را خوب می رویم یا نه.

وی با بیان اینکه در گذشته سلطه گران با حمله به کشورهای دیگر آنها را تحت سلطه خود قرار می‌دادند ولی امروز به دلیل بازخورد بسیار بد در افکار عمومی حالت عمومی و قدیمی آن امکان پذیر نیست ولی البته این سلطه تغییر کرده است تصریح کرد: امروز سلطه‌گری در حوزه اقتصاد وابسته ورود داشته است و شرکت‌هایی مثل اپل در آمریکا و تحت حمایت آنها فعالیت می‌کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها:

نظر شما